fbpx

Proton sumbang buku, RM10,000 dana zakat kepada SMK Proton City

Cheque presentation to SMK Proton City

Sempena bulan Ramadan, Proton menunjukkan komitmennya terhadap pendidikan dan kebajikan masyarakat dengan dua inisiatif yang memberikan impak positif.

Pengeluar kereta nasional itu telah menyumbangkan koleksi bahan bacaan kepada SMK Proton City di Tanjong Malim dan memperuntukkan dana Zakat sebanyak RM10,000 untuk menaik taraf kemudahan surau di dalam premis sekolah.

Sumbangan itu terdiri daripada pelbagai bahan bacaan pendidikan termasuk buku rujukan hingga kesusasteraan yang diperoleh melalui kempen derma buku antara syarikat dengan lebih daripada 500 buku-buku disumbangkan oleh kakitangan Proton.

Menurut Proton, ini sejajar dengan visinya untuk memperkasakan generasi muda melalui pengetahuan dan pembelajaran. Syarikat juga berhasrat kempen ini dapat memberi inspirasi kepada pelajar untuk cemerlang dalam akademik dan mengejar aspirasi mereka.

“Di Proton, kami percaya dalam transformatif pendidikan. Dengan memberikan akses rangkaian buku yang lebih luas kepada pelajar, kami yakin dapat memberi inspirasi kepada pelajar dan membolehkan perjalanan pendidikan mereka ke ara penemuan diri dan mengejar kerjaya masa depan mereka,” kata Roslan Abdullah, Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Proton.

Pengetua SMK Proton City, Zalina Ahmad berkata pihak sekolah dan Proton mempunyai hubungan yang rapat dengan kira-kira 200 pelajar daripada keluarga pekerja Proton.

“Selama ini, Proton, Kesatuan Sekerja dan kakitangannya telah menyokong sekolah dan hari ini, kami amat berterima kasih atas sumbangan buku yang begitu banyak sekali. Sumber-sumber ini akan memperkayakan pengalaman pembelajaran pelajar kami dan menyumbang kepada pertumbuhan akademik mereka,” kata beliau.

Sementara itu, dana zakat sebanyak RM10,000 yang disumbangkan kepada surau SMK Proton City akan digunakan untuk kerja-kerja penambahbaikan, termasuk pemasangan bumbung dan mozek lantai untuk bahagian solat wanita.

“Proton akan terus berdedikasi kepada aktiviti tanggungjawab sosial korporat dan misinya untuk memacu perubahan positif dalam komuniti yang kami beroperasi. Dengan melabur dalam pendidikan dan kebajikan masyarakat, kami berhasrat untuk memperkasakan individu, memartabatkan masyarakat, dan membina masa depan yang lebih cerah untuk generasi akan datang,” tambah Roslan Abdullah.

Lihatkan Ulasan (1)
  • I genuinely enjoyed the work you’ve put in here. The outline is refined, your written content stylish, yet you appear to have obtained some apprehension regarding what you wish to deliver thereafter. Assuredly, I will return more frequently, akin to I have almost constantly, provided you maintain this climb.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved