fbpx

Formula 1 jalin kerjasama dengan Playseat, hasil barangan eksklusif untuk gamers!

Playseat Formula Intelligence F1 Edition 06

FORMULA 1 baru-baru ini mengumumkan kerjasama dengan jenama perlumbaan simulator terkemuka Playseat bagi menghasilkan barangan dan produk eksklusif F1 khas untuk gamer dan pelumba sim.

Playseat yang mempunyai lebih 20 tahun pengalaman akan membangunkan pelbagai kelengkapan premium untuk pemain kasual dan profesional, seperti kerusi dan juga simulator.

Syarikat itu bekerjasama rapat dengan pemandu F1 dan pelumba sim profesional untuk menghasilkan tempat duduk yang seakan-akan kokpit Formula 1 sebenar menggunakan teknologi dan peralatan canggih.

Produk pertama yang akan ditawarkan merupakan tempat duduk Playseat Formula Intelligence – F1 Edition yang boleh didapati di pasaran bermula 16 April pada harga 2,499 euro (RM12,737).

Seperti yang boleh dilihat, rekaan kerusinya tidak ubah seperti kerusi yang digunakan pada jentera lumba Formula 1 yang sebenar. Ia dibalut upholsteri kulit PU berwarna hitam.

Kerusi ini didatangkan dengan rangka utama yang diperbuat daripada keluli tiub, bersama dengan base plate yang boleh memuatkan pelbagai jenis stereng direct drive dan set pedal. Turut disertakan adalah rangka untuk memasang monitor.

Dari segi dimensi, ia mempunyai ukuran panjang 168 cm, lebar 61.5 cm dan tinggi 73.5 cm. Berat keseluruhannya adalah sekitar 50 kg.

Playseat menggunakan teknologi Forcelock yang membolehkan pengguna membuat pelarasan dengan cepat dan mudah. Ciri ini direka untuk pemandu dari pelbagai peringkat umur dan saiz badan.

Menurut laman web syarikat itu, pemandu disarankan mempunyai ketinggian minimum 120 cm dan maksimum 220 cm, dengan berat badan dari 20 kg hingga 120 kg.

Menariknya, kerusi Formula Intelligence ini sesuai untuk semua jenis konsol. Selain Formula 1, ia juga sesuai untuk perlumbaan lain yang melibatkan kereta tempat duduk tunggal seperti Formula E, Formula Ford dan Indycar.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved