fbpx

Toyota Hiace SLWB kini dibuka untuk tempahan – 2.8L diesel, panjang 5.9 meter, RM169k

toyota hiace slwb 01

UMW Toyota Motor (UMWT) hari ini mengumumkan pembukaan tempahan bagi Hiace SLWB (Super Long Wheelbase).

Menurut UMWT, varian baharu van panel itu dikatakan satu versi yang dinantikan dan menawarkan keluasan serta prestasi tersendiri dalam kelas kenderaan komersil utiliti.

Toyota Hiace SLWB ini lebih besar dari sebelumnya, mempunyai ukuran 5,915mm panjang, 1,950mm lebar, dan 2,280mm tinggi.

Jarak roda (wheelbase) kini mencapai 3,860mm, bermakna ia akan mempunyai ruang dalam yang luas serta menawarkan keselesaan untuk perjalanan jarak jauh.

Hiace SLWB ini dikuasakan oleh enjin 2.8-liter 1GD-FTV turbo-diesel dengan output 177hp pada 3,400rom dan 450Nm tork dari 1,600 hingga 2,400rpm. Enjin ini digandingkan dengan kotak gear automatik 6-kelajuan dengan Sequential Shift.

Van ini dilangkapi dengan rim 16-inci, cermin kuasa di depan, lampu DRL, lampu depan reflektor, lampu kabus, serta suspensi MacPherson di depan, dan leaf spring di belakang.

Ciri standard pada Toyota Hiace baharu ini termasuklah tali pinggang keledar 3-poin untuk semua tempat duduk, lampu di pemijak sisi pintu gelungsur, DVR (dashcam), dua soket kuasa, RFID binaan dalam, ruang keluar kecemasan di bumbung, tiga beg udara, dan Emergency Stop Signal (ESS).

Van ini boleh mula ditempah dengan harga RM169,000.

“Kami telah menerima banyak permintaan dari rakan kongsi niaga kami berkenaan Hiace baharu ini. Dengan pengenalan model SLWB ini, kami berbesar hati menawarkan kenderaan yang menepati keperluan dari segi ruang, kuasa, dan keselesaan buat pelanggan kami,” kata Datuk Ravindran K., Presiden UMWT.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved