fbpx

Maserati GranTurismo tiba di Malaysia – Modena dan Trofeo, 3.0 V6 Nettuno turbo, sehingga 550hp, dari RM759k

maserati granturismo

NAZA Italia hari ini mendedahkan produk legenda dalam nama Maserati, iaitu GranTurismo serba baharu. Jentera grand tourer sports ini ditawarkan dalam dua varian – GranTurismo Trofeo dan GranTurismo Modena.

Maserati GranTurismo dibina dengan bahan komposit aluminium, magnesium, dan besi prestasi tinggi. Ia mengekalkan penampilan klasik dengan bonet depan panjang dan kabin tengah yang diapit oleh empat fender tayar. Bumbung diturunkan dengan dinamik dan menempatkan logo Trident.

Maserati GranTurismo baharu ini dipacu oleh enjin 3.0-liter V6 Nettuno twin-turbo, digandingkan dengan kotak gear automatik 7-kelajuan. Tetapi output dan prestasi berbeza bagi kedua-dua versi.

GranTurismo Modena menghasilkan 490hp pada 6,500rpm dan 600Nm pada 3,000rpm, dengan pecutan 0-100 dalam 3.9 saat dan kelajuan maksima 302km/j.

Sementara itu, GranTurismo Trofeo adalah lebih berprestasi. Enjinnya ditala untuk menghasilkan 550hp pada 6,500rpm dan 650Nm pada 3,000rpm. Ini cukup untuk memberikannya pecutan ke 100km/j dalam masa 3.5 saat sahaja, dengan kelajuan maksima 320km/j.

Suspensi bagi kereta ini adalah double-wishbone di depan dan multi-link di belakang. Brek pula adalah Brembo 6-pot sementara belakang mendapat Brembo 4-pot.

Sudah tentu bunyi menjadi identiti dan ciri utama bagi Maserati. Jadi, model ini ditala khas oleh para jurutera di Maserati Innovation Lab.

Di bahagian kabin, GranTurismo 2024 dilengkapi dengan sistem Maserati Intelligent Assistant (MIA), jam digital, head-up display, dan sistem audio premium Sonus faber.

Berminat? Maserati GranTurismo ditawarkan dengan harga bermula RM758,800 untuk Modena dan RM878,800 untuk Trofeo.

 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved