fbpx

BMW R18 Roctane di Malaysia – harga dari RM160,000

01. The New BMW R 18 Roctane

BMW Motorrad Malaysia telah memperkenalkan BMW R18 Roctane baharu pada acara BMW Premium Selection (BPS) di Stadium Nasional Bukit Jalil.

R18 Roctane merupakan edisi kelima dalam rangkaian R18, menampilkan gabungan reka bentuk klasik dan teknologi kontemporari yang dipertingkatkan.

Diinspirasikan daripada R5, model ini dibina menggunakan rangka keluli tiub dua gelung, dengan lengan ayun belakang yang didatangkan dalam kemasan klasik.

Ia juga mempunyai ciri ergonomik yang seimbang dengan konfigurasi ‘pemijak kaki di tengah’ dan tempat duduk dua aras, papan lantai yang dipertingkatkan, pedal gear, dan hendal tinggi yang dicat warna hitam.

Terdapat dua warna yang ditawarkan iaitu Mineral Grey Metallic dan Manhattan Metallic Matt.

R18 Roctane mempunyai enjin boxer terbesar dan paling berkuasa dalam barisan Heritage BMW Motorrad. Dengan dengan sesaran 1,802 cc dan dua silinder, enjin itu menghasilkan 91 hp pada 4,750 rpm dan tork puncak 150 Nm.

Sistem elektrik pula merangkumi Automatic Stability Control (ASC) dan tiga mod tunggangan iaitu Rock, Roll dan Rain.

Sebagai tambahan, pelanggan boleh mendapatkan ciri-ciri lain seperti Adaptive Headlights, Hill Start Control, Headlight Pro, Reverse Gear Aid, Daytime Riding Light dan Cruise Control.

Harga jualan R18 Roctane dijangka bermula sekitar RM160,000.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved