fbpx

IAM Kuala Lumpur, MIME, dan COTY 2024 bergabung untuk bawa pengalaman autoshow unik

iam mime 2024 03

INTERNATIONAL Automodified (IAM) dan Malaysia International Motor Expo (MIME) dilancarkan semalam, dan bakal diadakan pada 8-9 Jun depan di Kuala Lumpur Convention Centre.

Acara itu juga akan menyambut ulang tahun ke-20 bagi Malaysian Car of the Year Awards (COTY) yang mengiktiraf kenderaan terbaik 2024.

Gabungan ketiga-tiga acara ini bakal membawakan pengalaman autoshow unik bagi anda peminat kereta di Malaysia.

IAM

Kuala Lumpur akan menjadi lokasi pembukaan IAM yang dijadualkan mempunyai enam lokasi antarabangsa tahun ini.

Kemudian, IAM akan beralih ke Surabaya, Indonesia pada Julai, sebelum ke California, Amerika Syarikat, kemudian ke Singapura, Jakarta, dan Bangkok.

IAM yang dikatakan sebagai acara modifikasi dan gaya hidup terbesar di Asia Tenggara telah ke 38 bandaraya di Indonesia sejak 2001. Ia telah menarik ribuan peminat kereta dengan hampir 100 anugerah disampaikan untuk pelbagai kategori kenderaan.

Tahun lepas, IAM mencatatkan 70,000 pengunjung semasa diadakan di Malaysia International Trade and Exhibition Centre (MITEC).

MIME

MIME pula merupakan acara yang mengetengahkan barangan OEM (original equipment manufacturers) terkini dalam industri automotif.

Acara ini juga akan menghimpunkan kenderaan terbaharu termasuk kereta elektrik (EV), dan seksyen khas untuk pemenang-pemenang Car of the Year 2023.

“Apa yang membezakan MIME dari motor show lain ialah acara kami dikhaskan lebih untuk bakal pembeli dan pemilik kenderaan,” kata Pengasas MIME, Yamin Vong.

“Ia bukan sekadar pameran kereta baharu dalam pasaran, tetapi membawakan pengunjung suatu lokasi untuk mereka membuat pembelian di samping mendapat pengetahuan tepat dari pelbagai pilihan.

“Ini akan termasuk juga kenderaan dari pengedar rasmi serta pengimport bebas yang menawarkan model-model unik yang tidak terdapat di bilik pameran,” tambahnya.

COTY 2024

2024 akan menandakan ulangtahun ke-20 bagi COTY yang mengiktiraf kereta-kereta baharu terbaik bagi segmen masing-masing.

Satu kategori baharu ialah berkenaan EV, iaitu bangunan, hartanah, atau pemaju yang mesra EV.

Panel juri COTY adalah terdiri dari wartawan permotoran berpengalaman serta golongan profesional. Mereka menilai model-model berdasarkan pelbagai kriteria seperti reka bentuk, teknologi, keselamatan, dan nilai untuk wang.

COTY 2024 akan menampilkan anugerah People’s Choice, yang akan ditentukan melalui undian secara online.

Tiket bagi acara ini kini dijual pada harga RM22 di sini: https://www.ticket2u.com.my/event/34477?r=r124.

Maklumat lanjut boleh didapati di www.internationalautomodified.com dan www.malaysiamotorexpo.com.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved