fbpx

Wanita ini redah 300km setiap minggu cari rezeki di Kuala Lumpur

siti-norol-1

Seorang penunggang motosikal, Siti Norol Salwani Ismail telah menunggang motosikal hampr  300km setiap minggu agar dapat menjual sayur di Kuala Lumpur demi menanggung anak berusia 10 tahun. 

Wanita berusia 29 tahun itu bertolak dari Changkat Jering ke Kuala Lumpur dan menempuh perjalanan empat jam setiap minggu menggunakan kapcai jenis Honda Dash.

Siti Norol memulakan pengembaraan itu ketika masih seorang ibu tunggal sebagai usaha untuk menanggung anaknya. Walaupun baru sahaja selesai berkahwin untuk kali kedua pada Jumaat, dia berharap dapat meneruskan aktiviti tersebut. 

“Saya terlintas untuk menjual sayuran segar di Kuala Lumpur kerana mudah untuk mendapatkan sayuran tersebut di Changkat Jering dan Bukit Gantang.

“Awalnya agak memenatkan tetapi saya tidak sangka perniagaan kecilan ini akan berjaya,” jelasnya. 

Bagaimanapun, Siti Norol mengakui antara cabaran utama menunggang motosikal sejauh itu setiap minggu adalah cuaca buruk dan tayar pancit. 

Motosikal yang digunakan sebelum ini juga telah rosak namun dia juga telah menggantikan dengan yang baru agar dapat meneruskan perniagaan tersebut. 

“Suami baru saya sangat menyokong perniagaan ini dan dia bercadang untuk membantu saya,” tambah Siti Norol. 

Lihatkan Ulasan (1)
  • Magnificent beat I would like to apprentice while you amend your site how can i subscribe for a blog web site The account helped me a acceptable deal I had been a little bit acquainted of this your broadcast offered bright clear idea

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved