fbpx

Range Rover Evoque facelift 2024 kini di Malaysia, dari RM499k

range rover evoque 2024 02

RANGE Rover Evoque facelift 2024 akhirnya tiba di Malaysia, setelah membuat pengenalan global pertengahan tahun lepas.

Untuk Malaysia, anda ada tiga pilihan varian dengan harga seperti berikut:

Evoque P200 Dynamic SE (M spec): RM498,800
Evoque P250 (H spec): RM529,800
Evoque P250 Dynamic HSE (L spec): RM565,800

Kesemua tiga varian dipacu oleh enjin 2.0-liter Ingenium petrol 4-silinder, tetapi dengan beberapa tahap output. P200 menjana 200PS dan 320Nm tork, memberikan prestasi pecutan 0-100 dalam 8.6 saat.

Seterusnya Evoque P250 dengan output 249PS dan 365Nm tork, mampu mencapai 100km/j dalam 7.6 saat.

Kesemua model walaubagaimanapun didatangkan dengan kotak gear automatik 9-kelajuan dari ZF, serta sistem pacuan semua-roda Efficient Driveline dengan fungsi Driveline Disconnect.

Kini kita lihatkan pembaharuan pada model facelift ini. Di bahagian luar, ia mendapat bahasa rekaan mirip ‘abang-abangnya’ iaitu Velar dan L460 Range Rover. Lampu LED dengan DRL lebih nipis, selain corak petak pada gril depan.

Lampu belakang berbentuk “U berkembar” kini digantikan dengan bentuk-U tunggal yang lebih lebar. Range Rover Evoque boleh didapati dengan warna Corinthian Bronze, Tribeca Blue, dan Arroios Grey.

Pembaharuan di bahagian kabin pula merangkumi paparan infotainmen 11.4-inci “terapung” yang baharu. Butang-butang fizikal dikurangkan, memberikan rasa minimalis tetapi anda juga dapat lebih banyak ruang simpanan.

Ciri lain termasuklah pengecas tanpa-wayar Qi, stereng baharu dengan kemasan Moonlight Chrome, dan tombol gear baharu.

Pakej standard pada P200 Dynamic SE terdiri dari rim aloi 20-inci, balutan kulit Ebony, tempat duduk pemandu dengan pelarasan 12-arah, pendingin hawa dwi-zon, paparan instrumen 12.3-inci, sambungan Apple Carplay dan Android Auto tanpa-wayar, sistem audio Meridian 400-watt, kamera undur, dan pintu but berkuasa.

Varian P250 mendapat tambahan lampu tinggi automatik, lampu kabus, kamera 360-darjah 3D, dan cermin pandang belakang ClearSight.

Versi tertinggi Dynamic HSE pula dilengkapi lampu matriks Pixel LED, rim 21-inci, balutan kulit Windsor, bumbung panoramik, pelarasan 14-arah untuk tempat duduk, suspensi adaptif, dan head-up display.

Kesemua varian ditawarkan dengan sistem keselamatan ADAS seperti Autonomous Emergency Braking, Adaptive Cruise Control, Lane Keep Assist, Blind Spot Monitoring, Traffic Sign Recognition, dan Rear Cross Traffic Monitor.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved