fbpx

Range Rover Velar L560 facelift masuk pasaran Malaysia – harga dari RM639k

Range Rover Velar L560 facelift 01

JAGUAR Land Rover Malaysia telah mengumumkan pelancaran Range Rover Velar L560 versi facelift ke pasaran tempatan.

Ia boleh didapati dalam tiga versi iaitu P250 Dynamic SE (M dan H Spec) dan P250 Dynamic HSE (L Spec), pada harga bermula daripada RM638,800.

Dari segi penampilan, model ini boleh dibezakan dengan yang terdahulu menerusi rekaan baharu pada lampu hadapan, lampu belakang dan gril radiator.

Versi L Spec dilengkapi dengan lampu hadapan Pixel LED yang nipis dengan lampu nyalaan siang berbentuk permata, serta lampu LED 3D pada bahagian belakang.

Untuk model facelift, Velar boleh didapati dalam dua warna luaran iaitu Metallic Varesine Blue dan Premium Metallic Zadar Grey.

Untuk rim, H Spec dan L Spec dilengkapi dengan rim Style 1075 berukuran 22 inci dalam warna kelabu gelap berkilat manakala M Spec mendapat rim 20 inci Style 1089 berwarna hitam berkilat.

Di dalam, terdapat sistem infohibur Pivo Pro yang boleh diakses menerusi skrin sentuh melengkung berukuran 11.4 inci. Sistem ini menawarkan antara muka baharu, sistem pengecaman suara AI dan kemas kini perisian melalui udara.

Selain itu, SUV mewah ini juga didatangkan dengan sistem pembatalan bunyi jalan raya aktif yang berfungsi dengan pembesar suara Meridian bagi menjadikan kabin lebih senyap, sekali gus membantu mengurangkan tahap keletihan semasa memandu.

Turut disertakan adalah Technology Pack yang merangkumi paparan head-up, kamera 3D, Park Assist dan Wade Sensing yang berfungsi ketika meredah air.

Sebagai tambahan, L Spec didatangkan dengan sistem pembersihan udara kabin dan sistem pencahayaan ambien dengan 30 pilihan warna.

H Spec dan L Spec dilengkapi dengan sistem Adaptive Dynamics dengan suspensi udara elektronik yang memastikan kekerasan suspensi dioptimumkan mengikut keadaan pemanduan. Sistem ini juga menyediakan kalibrasi khusus untuk pemanduan off-road.

Range Rover Velar L560 kini dibuka untuk tempahan. Sila layari https://www.landrover.com.my/ untuk maklumat lanjut.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved