fbpx

Stesen pengecas Tesla Supercharging kini dibuka di Pavilion Bukit Jalil

tesla supercharger cyberjaya 01

Tesla mengumumkan pembukaan stesen Supercharging terbaharu mereka di Pavilion Bukit Jalil. Sejak kehadiran jenama EV itu pada Julai 2023, mereka komited mengembangkan rangkaian pengecasan untuk pengalaman lebih baik bagi pemilik mereka di Malaysia.

Stesen Supercharging terbaharu ini dilengkapi dengan 6 Supercharger dan 2 Destination Charger. Ini menjadikan jumlah keseluruhan sebanyak 30 Supercharger dan 25 Destination Charger di seluruh negara.

Dengan pengecasan pantas setinggi 250kW, sebuah Tesla Model 3 boleh dicas semula sehingga memberikan jarak 282km dalam hanya 15 minit.

Selain itu, pemilik Tesla juga kini boleh memantau pengecas yang boleh digunakan, status pengecasan, pembayaran, dan bantuan teknikal dalam masa sebenar. Ini pastinya memberikan kemudahan cukup baik, terutamanya untuk pemilik EV kali pertama.

Stesen Tesla Supercharging di Pavilion Bukit Jalil terletak di parkir B1, Pavilion Bukit Jalil 2, Persiaran Jalil 8, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur. Ia dibuka 24 jam sehari, tujuh hari seminggu.

Kadar pengecasan adalah RM1.25/kWh manakala bayaran Idle ialah sehingga RM4/minit apabila stesen ini penuh digunakan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved