fbpx

Isuzu catat jualan memberangsangkan untuk 2023, no.1 untuk segmen trak

Isuzu D-Max X-Terrain 2023 Issey 04

ISUZU Malaysia sekali lagi merekodkan prestasi luar biasa dengan mencatatkan jualan trak paling tinggi berbanding jenama-jenama lain bagi tahun 2023.

Pencapaian itu meletakkan Isuzu di kedudukan No. 1 dalam segmen trak secara keseluruhan selama 10 tahun berturut-turut serta jenama trak tugas ringan (light duty) selama 14 tahun berturut-turut di Malaysia.

Kedudukan pasaran terkemuka Isuzu diperkukuhkan dengan pretasi jualan keseluruhan sebanyak 7,209 unit, termasuk trak ringan, sederhana, dan berat untuk tahun lalu. Ini mewakili 44.9 peratus pegangan pasaran segmen trak keseluruhan di Malaysia.

Sementara itu, segmen trak ringannya mencatatkan jualan sebanyak 6,864 unit, adalah merupakan jualan tertinggi di Malaysia untuk segmen itu.

Isuzu Malaysia mencatatkan pertumbuhan sebanyak 2.7 peratus berbanding tahun kewangan terdahulu, sekaligus membuktikan satu perkembangan yang positif berterusan daripada Isuzu Malaysia.

Dari segi jualan pula, Isuzu Malaysia memperoleh pertumbuhan positif sebanyak 11 peratus dalam segmen trak sederhana, trak berat, dan prime mover untuk 2023.

Ketua Pegawai Eksekutif Isuzu Malaysia, Shunsuke Okazoe berkata, “Kami sangat berbesar hati kerana berjaya mencapai kejayaan luar biasa ini untuk sekali lagi menjadi jenama trak paling laris di Malaysia. Mengekalkan kejayaan selama lebih sedekad ini sudah pasti melangkaui jangkaan kami.

“Pada masa yang sama, kami sangat teruja apabila mengetahui bahawa penguasaan berterusan di pasaran jelas menunjukkan komitmen Isuzu Malaysia yang menawarkan rangkaian trak paling luas dan termaju kepada para pelanggan, meskipun terpaksa mengharungi perubahan landskap industri.”

“Faktor kestabilan ekonomi dan juga pemulihan rantaian bekalan telah menyumbang kepada peningkatan positif pasaran kenderaan komersial, terutama dalam segmen trak tugas ringan. Prestasi positif ini menyerlahkan lagi kehadiran kami di pasaran ini,” tambah Okazoe.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved