fbpx

HLYM pamer Yamaha Y16ZR edisi MotoGP – bukan untuk dijual

yamaha-y16zr-monster-energy-4

Hong Leong Yamaha Motor membuat kejutan ketika meraikan ketibaan pelumba MotoGP, Fabio Quartararo dan Alex Rins dan Sungai Buloh apabila mendedahkan dua unit Yamaha Y16ZR edisi khas. 

Kedua-dua motosikal berkenaan tampil dengan livery Monster Energy Yamaha dan memaparkan nombor perlumbaan #20 Quartararo dan #42 Rins. 

Kedua-dua pelumba turut menurunkan tandatangan masing-masing sambil disaksikan pengurusan HLYM dan prinsipal pasukan Yamaha MotoGP, Lin Jarvis. 

Bagaimanapun,sayangnya kami dimaklumkan Yamaha belum ada perancangan untuk memperkenalkan Y16ZR edisi MotoGP itu buat masa ini.  

Namun, mengambil kira Yamaha pernah melancarkan Y15ZR dan R15 dengan livery Monster Energy Yamaha itu maka kami jangkakan perkara sama akan turut dilaksanakan kemudian. 

Dalam pada itu, Quartararo dan Rins akan turun  beraksi di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) sempena ujian rasmi Sepang Test dari 6 hingga 8 Februari ini. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved