fbpx

GAC GS3 Emzoom dibuka untuk tempahan – harga bawah RM130k

GAC GS3 Emzoom 01

WTC Automotif Sdn Bhd, anak syarikat milik penuh Warisan TC Holdings Bhd, mengumumkan bahawa GAC GS3 Emzoom kini sudah dibuka untuk tempahan.

Menurut syarikat itu, tempahan boleh dibuat dengan bayaran RM1,000 dan 100 pelanggan pertama yang membuat tempahan akan dijemput untuk menghadiri acara eksklusif.

 

GS3 Emzoom merupakan SUV segmen-B yang bakal bersaing dengan model-model seperti Proton X50 dan Honda HR-V. Untuk pasaran Malaysia, ia akan ditawarkan dalam dua varian iaitu Exclusive dan Premium-R, dengan harga anggaran di bawah RM130,000.

Model ini menampilkan beberapa elemen rekaan menonjol seperti gril Mecha Wing, lampu LED Laser Eye Split, lampu belakang Light Dart, pemegang pintu tersembunyi, spoiler belakang dan tuil gear kristal.

Unit yang dipertontonkan ini didatangkan dengan rim aloi berukuran 18 inci. Terdapat empat warna yang akan ditawarkan iaitu Ivory White, Starlight Silver, Lake Blue dan Graphene Grey.

Kuasa dibekalkan oleh enjin turbo 1.5-liter empat silinder yang menghasilkan 177 PS pada 5,500 rpm dan 270 Nm pada 1,400 rpm. Dengan transmisi klac berkembar tujuh kelajuan yang memacu roda hadapan, model ini mencatat kecekapan bahan api 5.9 liter/100 km.

Menurut WTC Automotif, GS3 Emzoom akan dipasang secara tempatan (CKD) di kilang Tan Chong Motor Assemblies (TCMA) di Segambut, Kuala Lumpur. Ia dijangka akan dikeluarkan dari kilang itu bermula suku kedua tahun ini.

Syarikat itu turut berkongsi bahawa bilik pameran pertama GAC akan dibuka di Petaling Jaya pada Februari 2024, diikuti dengan lima lagi bilik pameran di Glenmarie, Cyberjaya, Seremban, Johor Bahru dan Pulau Pinang pada separuh pertama tahun ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved