fbpx

Ducati Streetfighter V4 Lamborghini kini di Malaysia, gabungan dua jenama ikonik Itali, RM460,900

ducati streetfighter v4 lamborghini 16

DUCATI Malaysia hari ini melancarkan kehadiran Streetfighter V4 Lamborghini untuk pasaran negara ini. Ya, anda tidak salah baca. Edisi terkini untuk Streetfighter V4 menggabungkan kuasa dan prestasi Ducati dengan kemewahan dan elegan yang sinonim dengan Lamborghini.

Jika anda lihat pada warna dan liverynya, anda akan tahu Streetfighter V4 Lamborghini diinspirasikan dari Lamborghini Huracan STO (Super Trofeo Omologata). Rimnya tampil kemas dan aerodinamik, ditambah dengan nut pengunci titanium pada rim belakang.

Jentera ini turut mendapat tekstur gentian karbon seperti Huracan STO. Kemudian mudguard depan, belly pan, penutup tangki minyak, dan penutup tempat duduk penumpang mirip dengan ruang udara dan corong yang terdapat pada supercar V10 itu.

Bercakap mengenai enjin, Ducati Streetfighter V4 ini dikuasakan oleh nadi 1,103cc Desmosedici Stradale yang menjana 208hp. Enjin ini juga dipadankan dengan klac kering perlumbaan serta peredam ekzos Akrapovic dari titanium dan gentian karbon.

Streetfighter V4 Lamborghini mempunyai livery STO dan nombor 63, merujuk kepada tahun lahirnya Lamborghini. Warna hijau Verde Citrea mendominasi badan jentera ini, dengan kontra Arancio Dac.

“Kami berbangga kerana dua dari motosikal edisi terhad ini ada di Malaysia,” kata Dennis Michale, CEO Ducati Malaysia.

“Ducati Streetfighter V4 Lamborghini lebih dari sekadar sebuah motosikal; ia simbol sejarah dan minat yang dikongsi demi inovasi antara Ducati dan Lamborghini.

“Formula ini membawakan dua benda terbaik dari dunia berbeza, seterusnya menjadi hasil karya yang diminati peminat serta pengumpul di Malaysia,” katanya.

Ducati Streetfighter V4 Lamborghini hanya akan dibina sebanyak 630 unit seluruh dunia. Berminat? Ia dijual pada harga RM460,900.

Lihatkan Ulasan (1)
  • Seeing how much work you put into it was really impressive. But even though the phrasing is elegant and the layout inviting, it seems like you are having trouble with it. My belief is that you ought to try sending the following article. If you don’t protect this hike, I will definitely come back for more of the same.

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved