fbpx

Porsche Malaysia bekerjasama dengan Krithin sokong lebih ramai capai impian

porsche krithin paul 01

SAMA seperti Ferry Porsche pada 75 tahun lepas yang mahu membina kereta sports impian, Krithin Paul Pereira juga mempunyai impian.

Sorang artis, pereka, dan jurutera, Krithin juga mempunyai minat mendalam terhadap kereta sports. Walaupun menghidap Cerebral Palsy, beliau mengatasi cabaran setiap hari dan menzahirkan minatnya melalui karya-karya seni unik.

Selepas membuat penampilan semasa pelancaran Porsche Cayenne CKD beberapa bulan lepas, Krithin kini bekerjasama dengan Porsche Malaysia untuk satu projek khas.

Beliau membuat lukisan Cayenne pada kemeja-T untuk meraih sumbangan terhadap Amirs Therapy Gym – tempat dimana Krithin mendapatkan rawatannya.

Porsche Malaysia mula berjumpa Krithin di pembukaan pejabat Porsche Club Malaysia di Sungai Besi. Kemudian Krithin dijemput oleh pihak Porsche Malaysia dalam beberapa acara penting, termasuklah di kilang pemasangan CKD Cayenne di Kulim, Kedah yang juga merupakan kilang Cayenne pertama di luar Eropah.

Hasil karya Krithin juga menarik perhatian dan menerima pengiktirafan Porsche AG dan beliau mendapat jemputan melawat kilang syarikat itu di Stuttgart. Krithin berpeluang berinteraksi dengan para pereka dan mengalami sensasi pemanduan 911 GT3 di litar Hockenheimring.

“Saya ingin mengucapkan terima kasih kepada Porsche Malaysia untuk peluang ini. Amirs Therapy Gym mempunyai tempat istimewa di hati saya, dimana mereka membantu saya membina kekuatan fizikal dan mental saya,” kata Krithin.

“Walaupun menghadapi pelbagai cabaran hidup, saya selalu memberitahu kepada diri saya yang saya boleh lakukannya kerana saya pengimpi tanpa had. Dan saya juga mahu membantu orang lain mencapai impian mereka dalam hidup juga,” tambahnya.

Christopher Hunter, CEO Sime Darby Auto Performance, wakil Porsche Malaysia berkata: “Sejak saya bertemu Krithin, dia telah memberi inspirasi kepada kami dalam pelbagai cara.

“Kami memberi peluang dia bersama kami untuk pelancaran Cayenne di Malaysia dan kini, kami teruja menyambung perjalanan ini untuk memberi semangat kepada orang lain pula,” kata Christopher.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved