fbpx

WMoto RT1 masuk pasaran Malaysia – RM9,888

WMoto RT1 01

Selepas melancarkan WMoto RT2 baru-baru ini, WMoto Malaysia (MForce Bike Holdings) kini melancarkan satu lagi model skuter terbaharu iaitu RT1.

Jika dibandingkan dengan RT2 yang merupakan model 250 cc, RT1 mempunyai kapasiti enjin yang lebih kecil 149.3 cc, silinder tunggal yang menghasilkan 15.4 hp pada 8,000 rpm dan 14.5 Nm pada 6,750 rpm.

Menariknya, RT1 merupakan skuter 150 cc pertama dalam pasaran yang dilengkapi dengan sistem kawalan cengkaman (TCS) dan panel meter jenis TFT.

Sistem TCS membantu meningkatkan keselamatan dengan mencegah tayar dari tergelincir ketika menunggang terutamanya di atas permukaan jalan yang licin dan basah.

Selain itu, ia didatangkan dengan sistem brek anti-kunci (ABS) dan sistem pencahayaan LED penuh pada bahagian hadapan dan belakang.

Seperti RT2 dan RT3, model ini juga mempunyai kamera papan pemuka (dashcam) yang boleh merakam video dalam resolusi 1080p untuk rakaman yang lebih jelas.

Ciri-ciri lain yang terdapat pada RT1 termasuk sistem kunci pintar, port USB, pad anti-gelincir di bahagian pemijak kaki dan pemijak kaki penumpang aluminium, lampu LED di dalam ruang simpanan di bawah tempat duduk.

WMoto RT1 dijual pada harga bermula dari RM9,888 (tidak termasuk insurans dan cukai jalan) dan boleh didapati dalam tiga warna menarik iaitu Enchanting Blue, Mystique Black dan Dazzling Grey.

Setiap pembelian didatangkan dengan jaminan selama dua tahun tanpa had perbatuan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved