fbpx

WMoto SM125i dilancarkan pada harga bermula RM5,888

WMoto SM125i 01

DI SAMPING melancarkan model skuter RT1, MForce Bike Holdings Sdn Bhd selaku pengedar rasmi jenama WMoto di Malaysia turut memperkenalkan motosikal jenis kapcai terbaru iaitu SM125i.

Menguasakan SM125i adalah enjin 123.7 cc silinder tunggal, empat lejang SOHC dengan suntikan bahan api elektronik yang mampu menghasilkan 7.8 hp pada 8,000 rpm dan 8.5 Nm pada 6,000 rpm. Enjin ini dipadankan dengan transmisi empat kelajuan.

Menurut MForce Bike, model ini menggunakan suspensi jenis fork teleskopik di hadapan dan penyerap hentak berkembar di belakang. Sistem brek pula terdiri daripada cakera di hadapan, manakala bahagian belakang masih menggunakan jenis dram.

Selain itu, SM125i turut didatangkan dengan lampu LED penuh pada bahagian depan dan belakang, serta untuk lampu isyarat membelok. Ia juga dikatakan motosikal kapcai 125 cc pertama yang menggunakan panel meter pelbagai warna.

Ciri-ciri lain yang disertakan termasuk sistem kunci anti-kecurian, soket pengecas dan ruang simpanan di bawah tempat duduk. Motosikal ini mempunyai tangki bahan api berkapasiti empat liter dan berat keseluruhannya adalah 96 kg.

WMoto SM125i boleh didapati dalam tiga warna iaitu Radiant Yellow, Luminous Blue dan Blazing Red. Harga jualannya bermula dari RM5,888 tidak termasuk insurans dan cukai jalan. Ia didatangkan dengan waranti selama dua tahun atau 20,000 km.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved