fbpx

Mercedes GLA200 2024 dengan lampu LED High Performance, RM258,888

mercedes gla200 2024 27

SUV permulaan untuk Mercedes, iaitu GLA200, telah diberikan facelift oleh Mercedes-Benz Malaysia (MBM). Ia menampilkan peningkatan dari segi penampilan serta kelengkapan dan teknologi dalam kabin.

Bahagian luaran Mercedes GLA200 kini menampilkan gril baharu dengan logo besar di tengah, kemasan hitam, dan rim 18-inci aloi lima bilah yang aerodinamik. SUV kompak ini juga mendapat lampu LED High Performance dengan Adaptive Highbeam.

Kabinnya diberikan kemasan Star Pattern untuk kontras menarik. GLA200 2024 juga dilengkapi dengan skrin berkembar 10.25-inci, tempat duduk kulit Artico, stereng sports dengan butang pelbagai fungsi, dan beberapa cara lipatan tempat duduk belakang untuk meningkatkan praktikaliti.

Sistem MBUX (Mercedes Benz User Experience) pada GLA ini merupakan generasi terkini. Ia mengandungi fungsi Navigation Assistance, lampu ambien 64 warna, dan sambungan Apple Carplay serta Android Auto. GLA200 juga mendapat lima soket pengecas USB-C dengan cahaya.

Ciri keselamatan juga dipertingkat. GLA200 kini didatangkan dengan Blind Spot Assist, Exit Warning Assist, Active Brake Assist, dan Parking Package bersama Mirror Package. Teknologi lain pada SUV ini termasuklah Keyless-Go, Handsfree Access, Tirefit, dan pintu but berkuasa Easy-Pack.

Mercedes GLA200 dikuasakan oleh enjin 1.3-liter dengan output 163hp dan 250Nm. Enjin ini dipadankan dengan kotak gear dwi-klac 7-kelajuan 7G-DCT, membolehkan SUV pacuan roda-depan ini memecut dari pegun ke 100km/j dalam masa 8.9 saat.

Dynamic Select juga hadir sebagai standard, dengan pilihan Sport, Comfort, dan Eco. Tetapan-tetapan ini akan melaras respon enjin, kotak gear, suspensi, dan stereng.

Mercedes GLA200 2024 merupakan model CKD, ditawarkan pada harga RM258,888 (atas jalan tanpa insurans). Anda juga boleh memilih SUV ini dengan warna baharu Spectral Blue.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved