fbpx

Batik Air mahu jadikan KLIA sebagai hab perjalanan umrah

batik air – aviation week

BATIK Air bersama dengan Lion Air Group kini bekerjasama dengan agen-agen umrah dari Indonesia dan Malaysia untuk mempromosikan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) sebagai hab sentral perjalanan umrah.

Inisiatif ini dalam menyokong hasrat kerajaan Malaysia bagi memperkukuhkan KLIA sebagai hab umrah dalam jangka masa panjang.

Pengarah Strategik Kumpulan Batik Air, Datuk Chandran Rama Muthy menggariskan permintaan tinggi penerbangan umrah selepas pengenalan penerbangan tanpa-henti Kuala Lumpur ke Jeddah pada Ogos 2023.

“Permintaan ini selari dengan komitmen Batik Air dalam mengenal pasti peningkatan permintaan dan memberikan perkhidmatan kepada pelanggan beragama Islam di Malaysia dan Indonesia,” kata Chandran.

Menurutnya lagi, Batik Air kini giat bekerjasama dengan Kementerian Pelancongan, Seni, dan Kebudayaan Malaysia untuk menjadikan KLIA sebagai hab umrah.

Acara itu dirasmikan oleh Timbalan Menteri Pelancongan, Seni, dan Kebudayaan Malaysia, YB Tuan Khairul Firdaus Akbar Khan.

Lebih 100 pengoperasi pelancongan dari Indonesia dan Malaysia khas dalam perjalanan umrah turut menyertai acara tersebut.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved