fbpx

Jualan Isuzu D-Max cemerlang untuk 2023 – 9,650 unit terjual

Isuzu D-Max X-Terrain 2023 Issey 04

ISUZU D-Max terus mencatatkan jualan memberangsangkan untuk 2023 dengan 9,650 unit yang merupakan rekod baharu. Ini juga merupakan pertambahan 439 unit berbanding 9,211 yang terjual pada 2022.

Dengan rekod jualan dua tahun berturut-turut di Malaysia, Isuzu D-Max generasi ketiga berjaya membuka jalan tersendiri dan menjadi trak pikap pilihan pengguna.

“Sejak D-Max generasi ketiga diperkenalkan di Malaysia pada 2021, minat terhadap model ini sangat konsisten tinggi disebabkan oleh cirinya yang canggih, karektor pemanduan cemerlang, operasi versatil dan nilai yang menguntungkan,” ujar Ketua Pegawai Eksekutif Isuzu Malaysia, Shunsuke Okazoe.

“Model baru ini juga telah memperluaskan lingkungan pelanggan kami dan mencatatkan perluasan jualan sebanyak 185 peratus, dan dalam masa yang sama mengekalkan kelompok pelanggan sedia ada.”

Dengan barisan lapan varian komprehensif untuk Isuzu D-Max, anda boleh memilih model mana yang bersesuaian dengan kegunaan mereka, bermula dari versi Single Cab hinggalah kepada yang paling canggih dan model flagship, X-Terrain.

Menjadi pilihan utama sekali lagi adalah varian 1.9L Standard yang menyumbang sebanyak 28 peratus jualan.

Permintaan terhadap varian X-Terrain juga terus meningkat sepanjang 2023. Jualannya meningkat sebanyak 24.5 peratus sejak pelancarannya.

Ciri menariknya termasuklah Advanced Driving Assistance Systems (ADAS) dan juga jaminan tujuh-tahun tanpa had perbatuan.

Permintaan kukuh yang berterusan untuk Isuzu D-Max membolehkan jenama ini untuk berada di kedudukan No. 2 di Sabah, Kedah dan Pahang bagi segmen trak pikap.

Sementara untuk kedudukan peringkat nasional pula, ia berada di kedudukan ketiga dengan kadar perkongsian pasaran sebanyak 16.6 peratus.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved