fbpx

Kadar sewa Litar Antarabangsa Sepang naik bermula 1 April

litar sepang turn 1

LITAR Antarabangsa Sepang (SIC) mengesahkan mereka akan menaikkan kadar sewa litar tersebut sebanyak 45 peratus berkuat kuasa 1 April.

Dengan kadar baharu itu, sewaan trek pada hari biasa untuk sesi siang akan meningkat 27 peratus daripada RM55,000 kepada RM70,000, manakala hari hujung minggu naik 32 peratus daripada RM60,500 kepada RM80,000.

Untuk sesi malam pula, kadar sewa pada hari biasa meningkat 41 peratus daripada RM55,000 kepada RM78,000, manakala hari hujung minggu naik 45 peratus daripada RM60,500 kepada RM88,000.

Harga-harga yang disebutkan termasuk bantuan pegawai teknikal dan perubatan, ambulans dan kenderaan pemadam kebakaran, pencuci dan kakitangan keselamatan serta akses kepada kemudahan yang berkaitan.

Menurut Ketua Pegawai Eksekutif SIC, Azhan Shafriman Hanif, kenaikan harga itu adalah bagi memastikan litar bertaraf gred satu FIA itu terus beroperasi dengan “standard tertinggi”.

“Sebagai sebahagian daripada komitmen SIC untuk mengekalkan standard tertinggi dalam kemudahan dan perkhidmatan, kami telah mengumumkan pelarasan harga sewa litar dan kemudahan kami yang akan berkuat kuasa pada 1 April 2024,” kata Shafriman.

“Keputusan ini adalah penting untuk mempertahankan kualiti kemudahan kami, meningkatkan perkhidmatan dan memudahkan penambahbaikan berterusan yang akan menyumbang kepada pengalaman pelanggan yang lebih baik,” tambah beliau.

Kenaikan harga ini sudah dijangka sejak Januari tahun lalu apabila Shafriman menyatakan bahawa ia tidak dapat dielakan berikutan peningkatan kos operasi dan penyelenggaraan. SIC tidak pernah menaikkan harga sewaannya sejak 2013.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved