fbpx

Chery Malaysia, Carsome jalin kerjasama revolusikan tukar-beli kenderaan

Chery Malaysia Carsome MoU 01

CHERY Malaysia telah menandatangani dua Memorandum Persefahaman (MoU) dengan Carsome dan Akademi Carsome semasa taklimat tahunan perniagaannya pada Rabu, 10 Jan.

Fokus utama kerjasama ini adalah untuk merevolusi tukar-beli (trade-in) kenderaan dan meningkatkan kemahiran insaniah dalam rangkaian wakil jualan Chery.

Kerjasama dengan Carsome memudahkan proses bagi pelanggan Chery yang mengunjungi pusat pameran mereka. Dengan memilih untuk tukar-beli, pelanggan boleh meminta Carsome untuk menjalankan pemeriksaan kenderaan di lokasi pilihan mereka.

Selesai pemeriksaan, Carsome akan membuat tawaran harga bagi kenderaan yang hendak ditukar-beli. Apabila tawaran diterima, pelanggan boleh menyerahkan kereta lama mereka sebelum atau semasa mengambil kereta Chery yang baru.

Carsome juga menjalankan kempen istimewa untuk pengedar Chery dengan menawarkan tambahan RM500 di atas harga tawaran pertukaran untuk pelanggan mereka yang menukar kereta dari 15 Januari hingga 15 Februari 2024.

Sementara itu, MoU kedua bertujuan untuk memperkukuhkan kemahiran insaniah dalam rangkaian wakil jualan Chery.

Perjanjian di antara Chery Auto Malaysia dan Akademi Carsome akan memberi tumpuan kepada empat aspek iaitu Peningkatan Kemahiran Tenaga Kerja, Program Pemeriksaan Kenderaan Peneraju Skil, Latihan & Penempatan serta Inisiatif Pemasaran.

“Kerjasama dengan Carsome akan memberi manfaat dan penting bagi pengedar kenderaan Chery kami, terutama dengan peningkatan pelanggan yang ingin menukar kereta lama mereka dengan kereta Chery yang baru,” katanya Naib Presiden Chery Auto Malaysia, Lee Wen Hsiang.

Selain itu, dengan rancangan untuk memperluaskan pusat pameran kepada 48 cawangan menjelang akhir 2024, akan melihat peningkatan dalam tenaga kerja, termasuk wakil jualan dan pengurus jualan.

Oleh itu, memastikan kepentingan perkhidmatan pelanggan Chery menjadi langkah penting untuk kejayaan jenama itu pada masa hadapan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved