fbpx

Petanda aras baharu skuter maxi, KYMCO AK550 kini di Malaysia – RM65,600

kymco ak 550

Skuter maxi, KYMCO AK550 Premium akhirnya tiba di Malaysia menerusi Modenas selaku pengedar rasmi jenama itu. 

Untuk rekod, Kymco AK Premium 550 merupakan varian ‘flagship’ yang lahir daripada model standard, AK550 yang diperkenalkan pada 2017.

Varian Premium ini dibezakan dengan ciri dan kelengkapan yang lebih maju termasuk traction control, cruise control dan Advanced Intelligent Braking System (AIBS) yang turut merangkumi Cornering ABS. 

Model ini juga hadir dengan dua mod menungggang; Standard dan Rain selain daripada penghadang angin boleh laras dan lampu LED dengan DRL (daytime running light). 

Ciri lain yang menonjol termasuk tangki 14.5L, storan luas di bawah tempat duduk yang boleh memuatkan satu helmet ‘full-face’, sistem tanpa kunci (keyless), skrin digital LCD bersama TFT dan dua port pengecas USB. Menariknya, skrin TFT tersebut boleh disambungkan ke telefon pintar bagi mengakses aplikasi Nodooe (navigasi). 

Tidak dilupakan turut hadir adalah pakej brek Brembo M4 berkembar di depan, fork USD depan dan suspensi horizontal trailing arm di belakang. 

KYMCO AK550 Premium ini dikuasakan enjin parallel-twin 550cc dengan ‘270-degree crank’ yang berupaya menjana 51hp dan 52Nm. 

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved