fbpx

Chery Malaysia jual 4,501 unit kenderaan dari September hingga Disember 2023

chery omoda 5 03

CHERY Malaysia mengumumkan ia berjaya menjual sebanyak 4,501 unit kenderaan pada 2023, satu pencapaian yang dianggap luar biasa memandangkan syarikat itu hanya mula menyerahkan Omoda 5 dan Tiggo 8 Pro pada September.

Menurut Naib Presiden Chery Auto Malaysia, Lee Wen Hsiang, lebih 80 peratus daripada jumlah tersebut disumbangkan oleh Omoda 5.

Bukan itu sahaja, Lee berkata mereka juga menjalankan tinjauan kepuasan jualan di mana lebih 1,000 pelanggan jenama itu telah memberikan markah 94 daripada 100.

Tambah Lee lagi, walaupun mendapat banyak ulasan ketika mula memasuki pasaran Malaysia, Chery Malaysia akan mengekalkan tumpuan mereka untuk terus menyelesaikan isu pelanggan.

Antara usaha yang dilakukan untuk mencapai sasaran itu adalah menerusi perluasan rangkaiannya di seluruh negara.

Pengarah Pembangunan Rangkaian Chery Auto Malaysia, Soon Boon Ping berkata setakat ini syarikat itu mempunyai 32 outlet yang beroperasi di seluruh negara dengan tenaga kerja seramai 550 kakitangan.

“Menjelang akhir 2024, kami berharap untuk mempunyai sekurang-kurangnya 48 cawangan beroperasi dan ini juga akan menyumbang kepada peningkatan 70 peratus dalam pusat 3S dan 4S kami,” katanya.

Mengenai produk, Pengarah Produk Chery Auto Malaysia, Michael Chew mengesahkan bahawa syarikat itu akan memperkenalkan empat model baharu pada 2024.

Ia akan bermula dengan Omoda E5 pada Mac, diikuti dengan Tiggo 7 Pro pada suku kedua dan dua lagi model pada suku keempat.

Apa yang menarik, salah satu daripada dua model tersebut merupakan model mampu milik yang akan membantu Chery Malaysia mencapai volum lebih tinggi. Adakah ia Tiggo 4 Pro yang dipratonton pada Oktober 2022?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved