fbpx

UMW Toyota Motor catat jualan keseluruhan 108,107 unit bagi 2023

Toyota Vios 2023 02

UMW Toyota Motor (UMWT) mengumumkan ia berjaya menjual 10,402 unit kenderaan pada Disember 2023. Daripada angka tersebut, 10,079 unit adalah kenderaan Toyota manakala 323 unit adalah Lexus.

Dengan ini, jumlah jualan keseluruhan UMWT bagi tahun 2023 mencecah 108,107 unit, iaitu tujuh peratus lebih tinggi berbanding 101,035 unit yang direkodkan pada 2022.

Menurut UMWT, tahun lalu turut menyaksikan seramai 1,342,130 pelanggan kembali ke pusat servis bertauliahnya bagi mendapatkan perkhidmatan selepas jualan.

“Dengan rasa terima kasih yang tulus kepada semua pelanggan kami untuk sokongan mereka yang tidak berbelah bahagi, akhir tahun ini, UMWT memperbaharui komitmen kami terhadap “Move Your World,” kata Datuk Ravindran K., Presiden UMWT.

“Kami akan terus berusaha untuk menawarkan pengalaman mobiliti yang diperkaya menerusi kereta-kereta Toyota kami dan meluaskan akses kepada pemilikan untuk bakal pelanggan.

“Komitmen kami untuk mencapai kecemerlangan dan memupuk inovasi dalam automotif industri kekal tidak berbelah bahagi, memastikan tawaran terbaik untuk pemandu dan pihak berkepentingan kami,” tambahnya.

Menurut Ravindran lagi, UMWT merancang untuk memperkenalkan lebih banyak model terutamanya yang dilengkapi dengan teknologi xEV bagi memperkukuhkan komitmennya untuk menyokong sasaran Malaysia untuk mencapai sifar pelepasan gas rumah hijau menjelang 2050.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved