fbpx

Jaecoo J8 buat kemunculan di Malaysia! SUV premium dengan 245hp, konfigurasi 2 dan 3 baris tempat duduk

jaecoo j8 preview 2024 23

SELAIN dari mempertontonkan J7 untuk para media, Jaecoo Malaysia juga menggunakan peluang ini bagi mendedahkan Jaecoo J8, model yang lebih besar dan mewah dari jenama di bawah Chery ini.

Unit yang dipaparkan ini masih dengan stereng kiri, jadi spesifikasinya belum 100 peratus muktamad. Tetapi apa yang kita boleh tahu, ia akan dilancarkan tahun ini juga, mungkin suku keempat.

Saiz J8 lebih besar berbanding J7, dengan ukuran 4,820mm panjang 1,930mm lebar, 1,699mm tinggi, dan jarak roda 2,820mm.

Spesifikasi yang dapat dilihat pada unit ini adalah rim aloi 20-inci, lampu LED sepenuhnya, sistem audio Sony, bumbung kaca panoramik yang besar, dan pintu but berkuasa.

Menariknya, gaya dan rasa premium dalam kabin Jaecoo J8 ini mengingatkan kami terhadap jenama Jerman. Ini dapat dilihat pada jahitan tempat duduk kulit, rekaan konsol tengah, paparan 12.3-inci berkembar untuk infotainmen dan instrumen, dan lampu ambien.

Walaubagaimanapun, ini bukanlah sesuatu yang negatif. Ia satu pujian sebenarnya untuk Jaecoo kerana membawakan ciri premium pada harga yang lebih rendah. SUV ini juga boleh didapati dengan konfigurasi dua atau tiga baris tempat duduk.

Untuk sistem janaan kuasa, ia mendapat enjin 2.0-liter turbo petrol yang menjana 245hp dan 385Nm tork. Output disalurkan ke jalan dengan kotak gear dwi-klac 7-kelajuan, dan pilihan pacuan dua-roda atau semua-roda.

Setakat ini, apa pendapat anda mengenai Jaecoo J8? Berapakah harga anggaran SUV ini sebaik dilancarkan nanti, lebih atau kurang dari RM200,000?

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved