fbpx

Volkswagen Golf GTI diperbaharui untuk 2024, kini dapat sistem audio Harman Kardon dan HUD

vw golf gti 2024 01

VOLKSWAGEN Golf GTI terus diperbaharui bagi pasaran Malaysia, kali ini ia menerima sistem audio Harman Kardon dan paparan HUD (head-up display). Hot hatch yang dikemas kini untuk 2024 itu ditawarkan pada harga RM252,900.

Sistem audio premium Harman Kardon pada Golf GTI ini terdiri dari 10 pembesar suara dengan kapasiti 480-watt.

Paparan head-up display pula memaparkan maklumat-maklumat pemanduan seperti kelajuan, navigasi, dan sistem amaran pada ruang pandangan hadapan pemandu di cermin utama.

Ciri lain pada hot hatch prestasi ini dikekalkan seperti sebelumnya. Ia dikuasakan enjin 2.0 TSI turbo petrol dengan output 245hp dan 370Nm tork, digandingkan dengan kotak gear DSG 7-kelajuan (klac basah).

Kelengkapan luaran merangkumi gril depan honeycomb, kemasan GTI berwarna merah, rim aloi Richmond 18-inci, angkup brek merah, dan sistem lampu LED sepenuhnya.

Ciri keselamatan IQ Drive juga dikekalkan dari kemas kini sebelum ini. Ia terdiri dari sistem seperti Travel Assist dan Adaptive Cruise Control (ACC), Side Assist, Rear Cross Traffic Alert, Autonomous Emergency Braking, Lane Assist, dan Adaptive Lane Guidance.

Setiap pembelian Volkswagen Golf GTI dilindungi dengan jaminan tanpa had perbatuan 5-tahun, penyelenggaraan percuma 5-tahun, dan bantuan tepi jalan 5-tahun.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved