fbpx

Perodua bekerjasama dengan Tourism Malaysia untuk promosi sektor pelancongan negara

perodua tourism malaysia 01

TOURISM Malaysia dan Perodua telah memeterai memorandum kerjasama (MoC) selama tiga tahun dari 2024 hingga 2026, bertujuan mempromosikan sektor pelancongan di negara ini.

Ia dibuat berlandaskan komitmen bersama untuk memajukan sektor pelancongan di Malaysia, memudahkan kebolehcapaian, dan meningkatkan pengalaman pelancong secara keseluruhan.

MoC ini juga bertujuan mencapai beberapa objektif penting yang boleh memberi manfaat kepada industri pelancongan serta ekonomi negara.

Kebolehcapaian dipertingkatkan

Perodua selaku jenama automotif terkemuka di Malaysia akan memainkan peranan penting dalam mempertingkatkan kebolehcapaian bagi pelancong domestik dan antarabangsa.

Pelancongan lestari

Kerjasama ini akan mempromosikan pilihan pelancongan mesra alam dan dalam masa yang sama mengurangkan impak pelancongan terhadap alam sekitar. Fokus Perodua terhadap kenderaan cekap tenaga juga adalah selari dengan visi ini.

Pertukaran budaya

Tourism Malaysia dan Perodua akan bersama-sama terbabit dalam program pertukaran budaya, yang akan membolehkan pelanocong menyelami kepelbagaian adat dan tradisi di negara ini.

Promosi dan pemasaran

Kerjasama ini akan menyaksikan dua organisasi ini akan berkongsi sumber mereka untuk memasarkan dan mempromosikan Malaysia sebagai destinasi pelancongan terkemuka.

Usaha ini akan membabitkan kempen pengiklanan dan acara promosi selain memanfaatkan platform digital masing-masing untuk menarik khalayak global.

Pengalaman pelanggan

Daripada perkhidmatan pengangkutan kepada cadangan acara kebudayaan dan tempat menarik, pelancong dijangka merasai perjalanan yang lancar dan menyenangkan ke Malaysia.

Ketua Pengarah Tourism Malaysia, Dato’ Dr. Ammar Abd. Ghapar berkata: “Kerjasama kami ini menandakan komitmen bersepadu dalam menjadikan Malaysia negara yang menarik kepada pelancong.

“Dengan gabungan ini, kami boleh menyediakan pengalaman yang tidak dapat dilupakan oleh pelancong termasuklah merasai sendiri kecantikan, kepelbagaian dan kemesaraan negara kita,” tambahnya.

Presiden dan Ketua Pegawai Eksekutif Perodua, Dato’ Sri Zainal Abidin Ahmad pula berkata, “Bagi Perodua, kerjasama ini dan objektifnya adalah selari dengan inisiatif ‘mobiliti adalah gaya hidup’ kami.”

Menurut Zainal, menerusi MoC ini, Perodua boleh mengembangkan model perniagaan baharunya, khasnya langganan kenderaan, dan dalam masa yang sama mendapat maklum balas masa sebenar daripada pelancong asing mengenai pandangan mereka terhadap Perodua.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved