fbpx

Nissan Skyline akan datang bakal jadi SUV dan EV fastback, dijangka tiba 2025

infiniti vision qe 04

YA, anda tidak salah baca tajuk. Nissan Skyline baharu akan datang bakal dilahirkan semula menjadi SUV dan fastback elektrik (EV) berprestasi tinggi. Ini merupakan perkembangan terkini yang dilaporkan oleh media-media antarabangsa.

Nissan Skyline mula lahir pada 1969 selepas pengeluar Jepun itu bergabung dengan Prince Motor Company. Kemudian pada tahun yang sama, versi GT-R diperkenalkan dengan lebih kuasa dan pengendalian lebih baik.

Selepas beberapa facelift, Nissan pada 1989 akhirnya mendedahkan R32 Skyline GT-R yang cukup ikonik. Ia mendominasi perlumbaan-perlumbaan yang disertainya pada 90-an, dan mendapat nama gelaran Godzilla.

Kembali ke masa kini, menurut laporan asal Best Car Web dari Jepun berkata Skyline serba baharu akan dikeluarkan dalam bentuk SUV elektrik. Ia akan diasaskan dari Nissan Ariya dan dijangka tiba pada 2025.

Menurut laporan itu, ‘Skyline’ ini akan mendapat 450hp dan mungkin turut dijual di Amerika Syarikat (AS) di bawah jenama Infiniti. Skyline pada masa ini dijual sebagai Infiniti Q50 di Amerika Utara.

Dalam laporan baharu, Best Car Web mendakwa Skyline juga akan hadir dalam bentuk fastback 4-pintu, dengan 443hp, dua motor elektrik, dan pacuan empat roda kawalan bebas.

Infiniti mendedahkan konsep sedan Qe pada bulan lepas, mempertontonkan EV pertamanya. Ia menampilkan pencahayaan “digital piano key” yang menjadi identity mereka di depan dan belakang.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved