fbpx

Isuzu D-Max terpilih jadi kenderaan JPN masuk ke kawasan pedalaman

isuzu d-max jabatan pendaftaran 02

ISUZU D-Max terpilih menjadi kenderaan baharu Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dalam usaha mereka untuk masuk ke kampung Orang Asli yang berada di kawasan pedalaman di seluruh negara bagi aktiviti pendaftaran kewarganegaraan.

Tiga unit Isuzu D-Max yang diserahkan itu akan digunakan untuk berkhidmat di pejabat JPN di Kuala Mu, Perak; Gua Musang, Kelantan; dan Kuala Rompin, Pahang.

Peranan utamanya adalah untuk bergerak bersama Jabatan Kemajuan Orang Asli (JAKOA) dan memasuk ke perkampungan Orang Asli untuk mendaftarkan penduduk, terutamanya bayi yang baru lahir di kawasan berkenaan.

Bagi memastikan perjalanan selamat untuk kenderaan dan semua penumpang, semua Isuzu D-Max tersebut telah dilengkapi dengan winch, palang pelindung, kanopi serta tayar untuk kegunaan di permukaan berlumpur.

Selain enjin 3.0-liter diesel dengan 187hp dan 450Nm tork, D-Max turut dipadankan dengan sistem pacuan empat-roda, differential lock dan kemampuan untuk meredah air sedalam 800mm.

Ini akan membolehkannya menyeberang saliran, sungai atau jalan banjir dengan yakin, serta akan memudahkan pasukan untuk pergi ke destinasi dan pulang dengan selamat.

Ketua Pengarah JPN, Zamri bin Misman menerima tiga unit Isuzu D-Max 3.0-liter daripada Ketua Pegawai Operasi Isuzu Malaysia, Kenkichi Sogo dalam satu majlis ringkas di Rompin baru-baru ini.

Ketua Pegawai Operasi Isuzu Malaysia, Kenkichi Sogo memaklumkan bahawa reputasi Isuzu D-Max yang telah terbukti sebagai sebuah kenderaan yang boleh diharap pastinya akan mempermudahkan lagi urusan jabatan kerajaan itu.

“Trak pikap Isuzu telah menerima pengiktirafan dan meraih reputasi sebagai sebuah kenderaan yang boleh mengharungi apa juga keadaan dan permukaan jalan.

“Kami sangat yakin bahawa D-Max baru ini akan mampu berkhidmat dengan sangat baik untuk JPN dalam menjalankan tugas mereka,” tambahnya.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved