fbpx

Bayi ditemukan rentung, kereta terbakar selepas rempuh tiang lampu

bayi rentung honda jazz terbakar 02

SEORANG bayi disahkan rentung selepas kenderaan dinaiki bersama ibu-bapanya melanggar tiang lampu sebelum terbakar di Jalan Gua Musang-Kuala Krai pada awal pagi ini.

Pegawai Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Krai, Mohd Fadzil bin Musa berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan pada pukul 4.04 pagi dan pasukan bomba daripada BBP Kuala Krai dan BBP Sungai Durian telah digegaskan ke lokasi kejadian.

“Kemalangan itu melibatkan sebuah kereta jenis Honda Jazz yang telah terbabas dan melanggar tiang lampu. Lebih malang lagi, akibat daripada kejadian itu, kereta tersebut turut terbakar.

“Terdapat tiga orang mangsa iaitu seorang lelaki dewasa yang melecur seluruh tubuh, seorang perempuan mengalami cedera ringan dan seorang lagi mangsa adalah bayi lelaki. Bagaimanapun, bayi tersebut dijumpai rentung di dalam kereta itu akibat terperangkap,” katanya.

Mayat bayi tersebut kemudiannya diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan selanjutnya, manakala kedua-dua mangsa yang cedera telah diserahkan kepada pihak Kementerian Kesihatan untuk menerima rawatan lanjut.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved