fbpx

Proton S70 versi hatchback dilakar! Pengganti Suprima S?

proton s70 hatchback 01

INI baru hari Selasa, tetapi kami rasa Proton S70 akan menjadi kereta paling hangat diperbualkan dalam minggu ini.

Spesifikasi dan varian telah didedahkan, bersama gambar rupa rasmi sedan baharu Proton itu, dan pelancaran bakal dibuat tidak lama lagi.

Proton S70 dianggap sebagai pengganti Preve, dan jika anda ingat, sedan ini mempunyai kembar hatchback iaitu Suprima S. Jadi, apa kata kita gambarkan Proton S70 hatchback?

Tak perlu gunakan imaginasi terlalu tinggi, kerana sahabat kita pelakar digital kereta, Theophilus Chin telah menyumbang ideanya.

Lakaran Proton S70 hatchback ini dibuat dengan mengambil bahagian belakang Skoda Fabia. Selain dari ‘memotong’ bahagian but dan menurunkan bumbung belakang, S70 hatchback diberikan lampu belakang mirip versi sedan.

Rekaan diffuser pada S70 sedan pula digantikan dengan panel hitam biasa di bahagian bampar belakang hatchback ini, yang juga menempatkan reflektor cahaya.

Sebenarnya kemungkinan untuk penghasilan Proton S70 hatchback amatlah tipis, memandangkan Geely Emgrand (yang menjadi asas kepada kereta ini) tidak ditawarkan dengan versi itu.

Tetapi menarik juga jika Proton dapat memujuk Geely untuk membangunkan dan menghasilkan S70 hatchback ini sendiri, bukan? Kemudian ia dipasarkan pula ke pasaran luar sebagai Geely Emgrand Hatchback, amacam?

Gambar dan imej lakaran oleh: Theophilus Chin

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved