fbpx

Petronas Sprinta Racing 10W-50 dengan teknologi UltraFlex

Petronas Sprinta Launch – SLK_2136 – Photo by Sunlee Khan

PETRONAS Lubricants International (PLI) telah melancarkan produk terbaharu dalam rangkaian minyak pelincir motosikal mereka iaitu PETRONAS Sprinta Racing yang dibangunkan khusus untuk motosikal dan motosikal lumba.

Minyak pelincir baharu itu dilancarkan di Majlis Makan Malam Rakan Niaga Asia di Kuala Lumpur sempena saingan PETRONAS Grand Prix Malaysia 2023 baru-baru ini.

PETRONAS Sprinta dengan teknologi UltraFlex dirumuskan di Pusat Penyelidikan dan Teknologi (R&T) Global PLI di Turin, Itali untuk memberikan prestasi enjin optimum dan pengalaman menunggang yang tangkas.

Khalid Latiff, Pengarah Urusan Serantau Asia, PETRONAS Lubricants International berkata, “PETRONAS Sprinta dengan teknologi UltraFlex memberikan tindak balas serta-merta yang diperlukan oleh penunggang motosikal.

Produk ini memberi keutamaan kepada semua faktor kritikal motosikal anda bagi menghasilkan prestasi dan perlindungan lebih tinggi, membolehkan anda fokus kepada penerokaan baharu dan menikmati perjalanan dengan cara anda yang tersendiri.”

PETRONAS Sprinta Racing 10W-50 baharu ialah minyak enjin sintetik sepenuhnya yang dicipta dengan rapi menggunakan formula Ester eksklusif, disokong oleh teknologi UltraFlex terkini.

Ia dihasilkan untuk bertindak balas dengan serta-merta mengikut pelbagai keperluan berbeza dan aspek penting motosikal besar berprestasi tinggi, menjamin pertahanan yang pantas dan juga ketangkasan.

Produk baharu ini boleh didapati di PETRONAS Shop dan halaman rasmi Shopee PETRONAS. Pengagihan produk di semua bengkel sah dan Stesen PETRONAS di seluruh Malaysia akan dilakukan secara berperingkat. Harga runcit yang disyorkan ialah RM76 bagi Malaysia Barat dan RM77 bagi Malaysia Timur.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved