fbpx

UMW Toyota Motor capai jualan 10,931 unit pada Oktober, tertinggi dalam 5 tahun

Toyota Corolla GR Sport 02

UMW Toyota Motor menutup tirai bulan Oktober 2023 dengan jumlah jualan bulanan sebanyak 10,931 unit (10,709 unit Toyota, 222 unit Lexus), angka tertingginya dalam tempoh lima tahun.

Dengan pencapaian ini, jumlah jualan YTD setakat Oktober 2023 kini mencecah 87,422 unit, menunjukkan peningkatan sebanyak 9.1 peratus berbanding 80,153 unit yang dicapai dalam tempoh yang sama tahun lepas.

Selaras dengan komitmennya untuk memperhalusi proses produksi, UMW Toyota Motor turut melakukan penambahbaikan berterusan di kompleks pengeluarannya di Bukit Raja dan Shah Alam, membawa kepada operasi yang lebih lancar dan peningkatan kapasiti pengeluaran.

Bukan itu sahaja, integrasi teknologi canggih dan amalan mampan di kedua-dua fasiliti juga menunjukkan dedikasi syarikat terhadap kaedah produksi yang lebih bertanggungjawab dan efisien, sekali gus menetapkan penanda aras baharu dalam industri automotif.

Baru-baru ini, UMW Toyota Motor telah melancarkan Toyota Alphard dan Vellfire baharu bagi mengukuhkan lagi kedudukannya dalam pasaran MPV tempatan.

Presiden UMW Toyota Motor, Datuk Ravindran K. berkata kedua-dua Toyota Alphard dan Vellfire terus menjadi mercu tanda inovasi dan sofistikasi dalam lanskap automotif yang terus berkembang.

“Model-model baharu itu menetapkan standard baharu untuk kemewahan dan prestasi dalam segmen MPV, mencerminkan komitmen kami dalam menawarkan kenderaan luar biasa yang melangkaui jangkaan.”

Sebagai sebahagian daripada komitmennya untuk meningkatkan pengalaman pembelian, UMW Toyota Motor mengadakan promosi “Celebrate the Symphony of Lights” sepanjang bulan ini.

Menerusi promosi ini, pelanggan Toyota berpeluang mendapat pembiayaan sehingga 100 peratus untuk model Toyota terpilih, dengan faedah tambahan bernilai sehingga RM15,000 untuk 12 model Toyota yang ditawarkan termasuk Toyota Vios dan Yaris baharu.

Bukan itu sahaja, program Toyota Service Savers juga menawarkan ansuran bulanan serendah RM18.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved