fbpx

Mercedes GLC Coupe dan Mercedes-AMG GLE Coupe 2023 dilancar, bermula RM470k

mercedes glc300 gle53 01

MERCEDES-Benz Malaysia (MBM) hari ini membawakan sepasang SUV Coupe untuk pasaran kita, iaitu GLC Coupe dan GLE Coupe.

Untuk GLC, ia hadir dalam varian GLC300 4Matic Coupe dengan harga RM469,888. Sementara itu bagi GLE, ia ditawarkan dalam versi prestasi Mercedes-AMG GLE53 5Matic+ Coupe dan ditawarkan pada harga RM873,888.

Mercedes GLC300 4Matic Coupe

Dengan varian GLC300, SUV ini dipacu oleh enjin 2.0-liter turbo yang menjana 258hp dan 400Nm tork, digandingkan dengan sistem mild hybrid berkuasa 17kW dan 205Nm.

Kesemua output ini disalurkan ke semua roda melalui sistem 4Matic. Pecutan ke 100km/j boleh dicapai dalam 6.3 saat, dengan kelajuan maksima 246km/j.

Spesifikasi luaran bagi model ini termasuklah kit AMG Line dengan pakej Chrome, rim 20-inci AMG, bumbung panoramik, dan lampu LED digital dengan Adaptive Highbeam Assist Plus.

Di dalam kabin pula, Mercedes GLC300 didatangkan dengan kemasan kulit nappa, pakej AMG Line, skrin melengkung dengan paparan instrumen digital, sistem MBUX, sistem penghawa dingin automatic Thermatic, dan Keyless-Go Comfort Package.

Ciri keselamatan pula seperti biasa cukup banyak. Ini termasuklah sistem Pre-Safe, Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist, Active Brake Assist, Guard 360, dan Active Parking Assist.

Mercedes-AMG GLE53 4Matic+ Coupe

Kini kita ke model lebih besar dan berprestasi. GLE53 mendapat nadi 3.0-liter turbo petrol 6-silinder sebaris yang mampu menghasilkan 435hp dan 560Nm tork, juga digandingkan dengan sistem mild hybrid 15kW/200Nm.

Kuasa disalurkan ke semua roda melalui sistem 4Matic+ dan ini membolehkan ia memecut ke 100km/j dalam masa 5.0 saat dan jika jalan cukup, mampu mencapai kelajuan maksima 250km/j. AMG Active Ride Control juga diatangkan standard.

Kemasan luar pada SUV ini cukup sporti, merangkumi kemasan AMG pada kit badan, gril, rim 22-inci, dan rongga udara serta diffuser yang agresif.

Di dalam pula, imej sporti dibawa terus dari luar melalui komponen AMG seperti kemasan papan pemuka, tempat duduk sports, stereng prestasi, serta kemasan gentian karbon.

Spesifikasi lain adalah sistem audio 3D Burmester, sistem pendingin hawa automatik Thermotronic, dua skrin besar bersaiz 12.3-inci setiap satu, MBUX Interior Assistant, dan MBUX Augmented Reality Navigation serta Driving Assistance Package Plus.

Galeri

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved