fbpx

Bagaimana teknologi membawa revolusi ke industri automotif

kereta ev pmi 01

KEMAJUAN teknologi akan sentiasa membawa kepada peningkatan besar kepada kehidupan seharian. Begitu juga dengan industri automotif, di mana pengguna kereta sedang merasakan impak besar dari revolusi kenderaan elektrik (EV).

Dua contoh hebat adalah Tesla dan BYD. Pertembungan antara dua gergasi automotif ini telah melahirkan banyak inovasi baharu, dan secara tidak langsung membentuk semula pengalaman pemanduan.

Tesla telah membangunkan teknologi pemanduan autonomi bergelar Autopilot yang secara asasnya membolehkan kereta keluarannya memecut, membrek dan menukar arah secara automatik – dalam erti kata lain, memandu dengan sendiri.

Perintis EV ini juga berusaha membangunkan rangkaian pengecas Supercharger, yang dikatakan boleh memberikan jarak pandu sejauh 120 km selepas lima minit sahaja.

BYD, yang berhenti menghasilkan enjin pembakaran dalaman tulen pada 2022, juga meletakkan inovasi sebagai fokus utama mereka. Ini termasuk bateri Blade, yang dikatakan lebih selamat berbanding litium besi fosfat konvensional.

Dengan kemajuan EV, pengalaman pemanduan kini tidak lagi sama seperti dahulu. Walaupun EV tidak mempunyai enjin konvensional, kenderaan ini mampu memberikan kepuasan kepada pemandu, tanpa menghasilkan emisi yang berbahaya.

Pemandu dan penumpang EV boleh turut menikmati suasana dan kebersihan di dalam kereta yang lebih baik, kerana perkasasan dan perisian canggih yang terdapat dalam kenderaan ini.

Perkara yang sama juga boleh dikatakan mengenai peranti pemanas tembakau IQOS ILUMA.

Ia masih menggunakan tembakau, namun ia tidak menghasilkan asap dan abu yang tidak menyenangkan. Seperti EV, IQOS ILUMA turut menyumbang kepada suasana yang lebih selesa untuk pemandu dan penunggang.

Sebagai peranti pemanas tembakau generasi baharu, IQOS ILUMA direka dengan SMARTCORE INDUCTION SYSTEM™. Teknologi ini memanaskan, dan bukan membakar, tembakau pada 365°C, dan masih memberi pengalaman tembakau yang memuaskan.

Seperti mana anda tidak perlu membakar petrol bila menggunakan EV, anda juga tidak perlu membakar tembakau untuk kepuasan rasa tembakau sebenar.

Bukan itu sahaja, pengguna tidak perlu membersihkan IQOS ILUMA selepas penggunaan kerana sisa tembakau tidak dihasilkan. Lebih penting lagi, IQOS ILUMA menghasilkan 95% kurang bahan kimia berbahaya berbanding rokok*.

[MAKLUMAT PENTING: Ini tidak bermakna risiko dikurangkan sebanyak 95%. IQOS ILUMA bukan bebas risiko.]

*”Pengurangan 95%” adalah mewakili purata penurunan kepada tahap 9 bahan kimia yang disyorkan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia bagi pengurangan dalam asap rokok, dan tidak termasuk nikotin. Lihat “Maklumat Penting” di IQOS.com.

Jika dibandingkan dengan peranti IQOS generasi terdahulu dan lil, IQOS ILUMA menampilkan rekaan tanpa bilah, bermakna pengguna tidak lagi perlu menghadapi masalah bilah patah.

Tidak kira industri, kemajuan teknologi memainkan peranan penting dalam meningkatkan pengalaman dan kemudahan pengguna.

Seperti revolusi yang dibawa oleh EV kepada para peminat kereta, IQOS ILUMA merupakan pelengkap kepada pengalaman baharu ini bagi orang dewasa yang masih ingin terus merokok atau menggunakan produk nikotin yang lain.

Untuk mengetahui lebih lanjut, sila layari laman web rasmi IQOS.

IQOS ILUMA™ direka khas untuk digunakan bersama SMARTCORE STICKS™ sahaja. Sila pastikan bahawa IQOS ILUMA™ dan SMARTCORE STICKS™ tidak digunakan dengan IQOS™ generasi terdahulu atau mana-mana peranti lil kerana ianya boleh menyebabkan kerosakan pada peranti anda. Maklumat lanjut di www.iqos.com.

Produk ini bukan bebas risiko dan memberikan nikotin yang menyebabkan ketagihan. Hanya untuk kegunaan orang dewasa yang masih ingin terus merokok atau menggunakan produk nikotin yang lain.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved