fbpx

Ford Everest Wildtrak dilancar – Kemasan lebih rugged, 2.0 diesel biturbo, RM338,888

ford everest wildtrak thumb

SERENTAK dengan pelancaran Ford Ranger Platinum, Sime Darby Auto Connexion juga memperkenalkan Everest Wildtrak. Varian terbaharu ini berharga RM338,888 dan diposisikan di atas Everest Platinum yang berharga RM308,888.

Seperti pada namanya, Everest Wildtrak mendapat kemasan yang sama seperti kembar trak pikapnya, dengan pengenalan warna Luxe Yellow, disulami dengan lencana-lencana Wildtrak berwarna Boulder Grey.

Selain Luxe Yellow, SUV tujuh tempat duduk ini juga ditawarkan dengan warna Meteor Grey dan Absolute Black. Rim pula bersaiz 20-inci dibaluti tayar 255/55.

Di dalam pula, terdapat jahitan ‘Wildtrak’ berwarna oren pada tempat duduk kulit, selain kemasan-kemasan oren dan jahitan warna sama di beberapa kawasan.

Enjin adalah sama dengan varian Everest lain, iaitu 2.0-liter diesel turbo dengan output 210hp dan 500Nm tork. Kuasa disalurkan ke sistem pacuan semua-roda kawalan elektronik dengan kotak gear automatik 10-kelajuan. Ia juga dilengkapi dengan pengunci differential belakang elektronik.

Ciri lain termasuklah paparan instrumen digital 12.4-inci, paparan infotainmen potret 12-inci, Apple Carplay dan Android Auto, sistem audio lapan pembesar suara, dan pengecas tanpa-wayar Qi.

Dari segi keselamatan pula, Ford Everest Wildtrak dilengkapi Adaptive Cruise Control, Lane Departure Warning dan Assist, Blind Spot Information System, Active Park Assist 2.0, dan Autonomous Emergency Braking.

Untuk pasaran Malaysia, Everest Wildtrak hadir dengan jaminan tiga tahun atau 100,00km, dengan pilihan tambahan dua tahun atau 60,000km.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved