fbpx

Kia Carnival 11-seater versi CKD dilancar – RM214k, tempah tahun ini dapat harga RM198,500

kia carnival ckd 2022 17

DINAMIKJAYA Motors Sdn Bhd selaku pengedar tunggal kenderaan Kia di Malaysia hari ini mengumumkan Kia Carnival 11-seater versi CKD, kini rasmi memasuki pasaran negara ini.

Ia merupakan model Kia yang ketiga dipasang di kilang Inokom di Kulim, Kedah, dan ditawarkan pada harga RM213,888.

Dari segi spesifikasi, tidak banyak yang berubah berbanding dengan model CBU (import sepenuhnya) yang dilancarkan sebelum ini.

Carnival 11-seater CKD masih dilengkapi lampu LED dengan DRL, pintu Smart Power Sliding, Smart Power Liftgate, dan Smart Key dengan satu butang untuk membuka semua pintu.

Juga standard adalah kemasan kulit Black and Gray, paparan infotainmen bersaiz 12.3-inci dengan Android Auto dan Apple Carplay, pengecas tanpa-wayar, sambungan Bluetooth, dan tujuh soket USB.

Enjin dikekalkan, iaitu unit 2.2-liter diesel turbo yang menjana 199hp dan 440Nm tork, digandingkan dengan kotak gear automatik 8-kelajuan dengan kawalan elektronik.

Sesuai dengan statusnya sebagai sebuah MPV bersaiz besar, ia padat dengan ciri keselamatan terkini. Antaranya adalah tujuh beg udara, ABS, EBD, Electronic Stability Control (ESC), Traction Control System (TCS), Multi-Collision Brake Control (MCB), ISOFIX, dan Hill-Start Assist Control (HAC).

Kia Carnival 11-seater ini turut dilengkapi dengan Blind-Spot Collision Warning (BCW) dan Rear Cross-Traffic Avoidance Assist (RCCA).

Carnival CKD ini boleh didapat dengan empat pilihan warna – Astra Blue, Snow White Pearl, Meteor Gray dan Jet Black. Tempahan boleh dibuat bermula hari ini.

Oh ya, bagi anda yang membuat tempahan dalam tahun ini (dari 1 November hingga 31 Disember 2023), anda boleh mendapat harga tawaran RM198,500 termasuk aksesori.

Kia Carnival 11-seater juga hadir dengan jaminan 5-tahun atau 100,000km, yang mana dahulu. Begitu juga pakej servis percuma, untuk 5-tahun atau 100,000km.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved