fbpx

Mercedes-AMG CLA45S 4Matic+ 2023 tiba di Malaysia – 421hp, dari RM528k

mercedes-amg cla45s 4matic+ 02

SELEPAS beberapa bulan pelancaran A45S 4Matic+, kini Mercedes-Benz Malaysia (MBM) memperkenalkan pula versi sedan, iaitu CLA45S 4Matic+. Ia hadir dalam varian standard dengan harga RM527,888 tetapi tambah RM30k, anda boleh memilih Street Style Edition.

Baik, apa yang anda dapat untuk sebuah sedan coupe prestasi tinggi dengan harga melebihi setengah juta? Pertamanya, enjin M139 2.0-liter turbo petrol yang mampu diperah menghasilkan 421hp dan 500Nm tork.

Ia digabungkan dengan kotak gear dwi-klac automatik 8-kelajuan AMG Speedshift 8G yang menghantar kuasa ke semua roda melalui sistem 4Matic+. Hasilnya, 0-100km/j dalam hanya 4.1 saat dan kelajuan maksima 270km/j.

Ini merupakan versi facelift, jadi ia mendapat kemaskini dari segi visual seperti DRL bentuk baharu. Terdapat juga warna baharu (Hyper Blue dan Spectral Blue), sementara warna khas Manufaktur Patagonia Red dan Manufaktur Mountain Grey Magno yang masing-masing berharga RM3k dan RM15k.

CLA45S mendapat rim aloi AMG lima bilah berkembar 19-inci, tetapi anda juga boleh memilih rim aloi rekaan lain yang lebih unik pada harga tambahan RM11,000, juga bersaiz 19-inci.

Beberapa pakej kemasan boleh diberikan pada kereta ini, iaitu AMG Night Package, AMG Night Package II, dan AMG Aerodynamic yang membawakan beberapa kemasan berbeza. Antaranya kemasan hitam berkilat, panel-panel yang digelapkan, atau kit aerodinamik.

Kelengkapan bahagian dalam Mercedes-AMG CLA45S termasuklah stereng sports AMG Performance, tempat duduk AMG Performance Seat Package Advanced, tali pinggang keledar berwarna merah, dan kemasan AMG Design untuk kontra.

Kabin Street Style Edition sedikit berbeza, dengan tempat duduk AMG Performance berwarna hitam, dan kemasan kontra oren berserta tulisan “CLA45S”, juga berwarna oren cerah.

Sistem bantuan pemandu terdiri dari Driving Assistance Package, yang merangkumi Active Distance Assist DISTRONIC, Active Blind Spot Assist, Active Lane Keeping Assist, dan Active Brake Assist dengan Active Parking Assist.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved