fbpx

MAN Malaysia serah 7 unit trak MAN TGS kepada dua syarikat pengangkutan di Johor

Syarikat Wijaya Masai (left) and Pacific Oils and Fats received their first new MAN TGS in Johor Bahru_2 LR

NAMPAKNYA trak MAN berkuasa Euro V terus menjadi pilihan syarikat-syarikat pengangkutan yang berpangkalan di Johor.

Terbaru, MAN Truck & Bus (M) Sdn Bhd telah menyerahkan MAN TGS 6×2 kepada Pacific Oils & Fats Industries Sdn Bhd yang berpangkalan di Kulai dan Syarikat Wijaya (Masai) Sdn Bhd yang berpangkalan di Pasir Gudang.

Pacific Oils & Fats Industries menerima lima unit trak MAN TGS yang akan digunakan untuk mengangkut minyak sawit dari kilang penapis di Kulai ke depoh simpanan yang terletak di Pasir Gudang.

Syarikat itu memproses anggaran 3,000 tan metrik minyak sawit sehari dan memasarkan produk di bawah jenama Avena.

Sementara itu, Syarikat Wijaya (Masai) yang merupakan sebuah syarikat logistik minyak sawit menambah dua lagi trak MAN TGS kepada flit mereka atas keyakinan terhadap sokongan selepas jualan yang cemerlang daripada MAN Johor Bahru.

Pengarah Urusan MAN Malaysia Andrew O’Brooks menyampaikan penghargaan kepada kedua-dua buah syarikat kerana memilih MAN TGS dengan enjin Euro V yang terbukti mampu membantu perniagaan mencapai matlamat kemampanan dan keuntungan mereka.

“Kami teruja menyaksikan semakin banyak syarikat-syarikat pengangkutan di Johor yang memilih MAN disebabkan oleh cadangan yang meyakinkan daripada para pelanggan dan pemandu MAN yang semakin ramai jumlahnya.

Terima kasih kepada pasukan MAN di Johor atas usaha mereka yang cemerlang untuk memenuhi keperluan para pelanggan,” katanya.

Trak Generasi Baharu MAN dengan enjin Euro V sebagai enjin standard menerajui pencapaian keselesaan memandu, kecekapan penggunaan bahan api, sistem bantuan, rangkaian digital dan yang paling penting, kemapanan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved