fbpx

Trak MAN dapat sambutan menggalakkan di wilayah Selatan

Chain Hub’s new Euro V-powered MAN TGS 6×2 features a stunning patriotic theme_2

MAN Truck & Bus (M) Sdn Bhd (MAN Malaysia) percaya bahawa wilayah Selatan akan terus menjadi kawasan pertumbuhan utama dan menyumbang ke arah kemajuan MAN di Malaysia.

Ini berikutan prestasi cemerlang pada tahun 2022 yang dipacu oleh sambutan yang amat menggalakkan di pasaran terhadap rangkaian trak MAN baharu berkuasa Euro V.

Menurut MAN Malaysia, semakin banyak syarikat pengangkutan kini memilih trak MAN baharu dengan enjin Euro V pelepasan rendah yang terbukti mampu membantu perniagaan mencapai matlamat kemampanan dan keuntungan mereka.

Bercakap di majlis penyerahan trak kepada syarikat pengangkutan berpangkalan di Johor yang disaksikan oleh lebih 50 orang ahli Persatuan Pengusaha Lori Johor (JTA), Pengurus Besar MAN Malaysia, Andrew O’Brooks berkata bahawa syarikat berterima kasih atas sokongan industri serta bilangan pelanggan yang baharu dan pelanggan berulang yang semakin meningkat.

“Kami gembira melihat semakin banyak syarikat pengangkutan Malaysia, terutamanya di Johor, yang komited untuk mengurangkan jejak karbon kumpulan kenderaan masing-masing dengan Trak MAN Baharu dengan pelepasan yang lebih rendah. Tahun 2022 merupakan tahun pertumbuhan yang menakjubkan bagi kami dan dengan peningkatan sokongan daripada pemain industri utama di seluruh negara, kami menantikan tahun yang lebih hebat di hadapan,” beliau berkata.

Majlis penyerahan itu menyaksikan tiga buah syarikat yang mengendalikan trak MAN generasi terdahulu menerima trak MAN TGS baharu berkuasa Euro V bersama dua pelanggan baharu yang menerima trak MAN pertama mereka.

Pelanggan berulang yang terdiri daripada Sri Kulai Transport Sdn Bhd dan Kiaan Yap Transport Sdn Bhd menerima MAN TGS 6×4 manakala Chain Hub Sdn Bhd menerima MAN TGS 6×2.

Dua buah syarikat yang menjadi ahli keluarga baharu MAN ialah Modern Wong Transport Sdn Bhd dan Soong Ki Trading Sdn Bhd. Kedua-duanya memilih MAN TGS 6×4 baharu yang sesuai untuk pengangkutan kargo tugas berat.

O’Brooks menambah bahawa MAN Malaysia kini bersedia untuk memenuhi permintaan kumpulan pelanggan yang semakin meningkat di negara ini.

Selepas hampir tiga dekad di Rawang, syarikat telah memindahkan ibu pejabatnya ke kemudahan bersepadu yang moden dan luas di Shah Alam. Kemudahan ini akan menempatkan keseluruhan operasi syarikat, termasuk pemasangan kenderaan, di bawah satu bumbung.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved