fbpx

Ducati Panigale V4 SP2 jentera litar terulung kini di Malaysia – RM300,865

Ducati Panigale V4 SP2 01

SELAIN Diavel V4, Ducati Malaysia turut melancarkan jentera yang dibangunkan khusus untuk litar lumba yang masih boleh digunakan di jalan raya iaitu Panigale V4 SP2.

Dari segi penampilan, Panigale V4 SP2 boleh dikenal pasti menerusi livery Winter Test yang menggabungkan warna hitam matte, aksen gentian karbon pada winglet dan mudguard, serta aksen merah menyala dan warna bendera Itali.

Menjadikan superbike ini lebih istimewa adalah rim magnesium tempaan Marchesini yang digandingkan dengan tayar Pirelli Diablo Supercorsa untuk pengendalian yang mantap.

Selain itu, ia juga didatangkan dengan nombor siri pengeluaran yang diukir menggunakan laser pada bahagian bar hendal.

Kuasa dibekalkan oleh enjin Desmosedici Stradale V4 1,103 cc yang menghasilkan 215.5 hp pada 13,000 rpm 123.6 Nm pada 9,500 rpm. Penggunaan klac kering STM EVO SBK memastikan kuasa disalurkan ke roda dengan lebih efektif.

Untuk suspensi, Panigale V4 SP2 menggunakan gabungan fork Öhlins NPX25/30 dan penyerap hentak Öhlins Smart EC 2.0 yang kedua-duanya boleh dikawal secara elektronik.

Untuk sistem brek pula, terdapat master cylinder Brembo MCS yang membolehkan penunggang melaraskan feel brek mengikut cuaca dan kondisi tunggangan.

Akhir sekali, sistem elektronik terdiri daripada ciri-ciri seperti Riding Modes, Power Modes, Cornering ABS EVO, Traction Control EVO 3, Wheelie Control EVO, Slide Control dan Engine Brake Control EVO.

Tidak cukup dengan itu, jentera ini turut dilengkapi dengan Power Launch, Quickshift EVO 2, lampu LED dengan DRL dan bateri litium ion.

Harga jualan (OTR tidak termasuk insurans) Panigale V4 SP2 bermula dari RM300,865.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved