fbpx

MINI Countryman Roof Art Edition tampil karya seni Jared Lim – RM264,888

05. MINI Malaysia Fuses Art and Adventure with the MINI Countryman Roof Art Edition Designed by Professional Crayon

MINI Malaysia telah melancarkan MINI Countryman Roof Art Edition yang menampilkan gubahan unik oleh artis tempatan bernama Jared Lim, juga dikenali sebagai ‘Professional Crayon’.

Seperti yang boleh dilihat, bahagian bumbung crossover ini dihiasi dengan karya seni bertemakan dedaun yang dihasilkan sendiri oleh Jared.

Menurut MINI, karya seni itu “mempamerkan bunga-bunga Malaysia sambil menonjolkan aneka elemen klasik yang mencorak jenama MINI.”

Gubahan itu juga menampilkan logo sayap MINI yang menjelma melalui gelombang dan sulaman flora Malaysia. Di tengah, objek hati persis permatan merangkapkan motif Union Jack, manakala bunga raya di antara rimbunan dedaun melambangkan pengalaman berharga yang menanti seorang pengembara.

Dari segi kelengkapan, model ini tampil dengan MINI ALL4 Exterior Optic yang merangkumi elemen-elemen dekoratif di bampar, sump guard dalam aluminium matte dan lampu hadapan LED automatik dengan fungsi membelok.

Turut disertakan adalah Piano Black Exterior Optic dengan kemasan hitam berkilat di sekitar lampu hadapan dan belakang, gril radiator dan sisi. Ciri Comfort Access dengan Easy Opener dan tailgate automatik turut tersedia.

Di dalam, terdapat kokpit MINI Yours Illuminated dalam warna Shaded Silver, bingkai pintu berwarna Dark Silver, trim Hazy Grey, pelapik bumbung Satellite Grey, upholsteri kulit Cross Punch dalam warna Carbon Black dan stereng yang dibalut kulit Walknappa.

Selain itu, anda akan menemui kluster instrumen digital lima inci, skrin sentuh 8.8 inci dengan navigasi, paparan head-up dan sistem audio HiFi Harman Kardon dengan 12 pembesar suara.

Kuasa dibekalkan oleh enjin 2.0-liter empat silinder turbo yang menghasilkan 192 hp dan 280 Nm. Dengan transmisi automatik sport tujuh kelajuan, jentera ini mampu memecut dari 0 hingga 100 km/j dalam 7.5 saat sebelum mencapai kelajuan maksimum 226 km/j.

Countryman Roof Art Edition boleh didapati dalam tiga warna iaitu British Racing Green, Chilli Red dan Island Blue, namun ia akan ditawarkan dalam jumlah yang terhad bagi mengekalkan keeksklusifannya.

Harga jualan bermula dari RM264,888 bersama waranti tanpa had perbatuan selama empat tahun dan servis berjadual percuma.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved