fbpx

Toyota Yaris dikemaskini untuk 2023, harga bermula RM88,000

Toyota Yaris IMP facelift 2023 01

TOYOTA Yaris cukup popular di kalangan pembeli di Malaysia dengan jualan melebihi 60,300 unit sejak dilancarkan ke pasaran pada 2019.

Bagi meneruskan kejayaan model hatchback itu, UMW Toyota Motor kini memperkenalkan versi facelift (dikenali sebagai Yaris IMP) yang tampil dengan reka bentuk lebih segar dan beberapa kelengkapan baharu.

Seperti sebelum ini, Yaris ditawarkan dalam dua varian iaitu 1.5E dan 1.5G. Kedua-duanya menampilkan rekaan bampar hadapan dan belakang yang lebih sporty, serta pilihan warna dua tona dengan bumbung hitam.

Untuk pilihan warna, terdapat Red Mica Metallic dan Platinum White Pearl yang boleh didapati dalam versi satu atau dua tona. Sementara itu, Silver Metallica hanya tersedia dalam satu tona.

Di dalam, kedua-dua varian Yaris kini mendapat paparan berukuran sembilan inci dengan Apple CarPlay dan Android Auto, pengecas wayarles, rekaan fabrik tempat duduk yang lebih menonjol serta port USB Type-C.

Turut disertakan secara standard untuk model IMP adalah kluster instrumen Optitron dengan grafik berwarna putih dan merah, dan juga perakam video pemanduan (DVR) dengan ketersambungan telefon.

Sebagai varian tertinggi, Yaris 1.5G didatangkan dengan kelengkapan tambahan berupa balutan kulit lembut pada stereng, paddle shifter, tag RFID dan sensor bantuan parkir pada bahagian hadapan dan belakang.

Dari segi keselamatan, kedua-dua varian dilengkapi dengan tujuh beg udara, 3D Panoramic View Monitor dan Toyota Safety Sense yang merangkumi ciri-ciri seperti Pre-Collision System, Lane Departure Alert, Blind Spot Monitoring dan Rear Cross Traffic Alert.

Tiada sebarang perubahan pada bahagian enjin, bermakna Yaris masih lagi dikuasakan oleh enjin 2NR-FE 1.5-liter empat silinder Dual VVT-i yang menghasilkan 107 PS pada 6,000 rpm dan 140 Nm pada 4,200 rpm. Ia dipadankan dengan transmisi CVT dengan fungsi Sport Sequential Shiftmatic tujuh kelajuan yang memacu roda hadapan.

Harga jualan (OTR tidak termasuk insurans) Yaris IMP bermula dari RM88,000 untuk 1.5E dan RM91,600 untuk 1.5G. Ia didatangkan dengan waranti selama lima tahun tanpa had perbatuan.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved