fbpx

BYD Atto 3 capai 500,000 unit pengeluaran selepas 19 bulan di pasaran

500,000th BYD ATTO 3_04

BYD baru-baru ini meraikan pencapaiannya mencatat pengeluaran yang ke-500,000 unit Atto 3 di kilangnya di Hefei, hanya 19 bulan selepas model itu dilancarkan ke pasaran.

Sebagai model pertama yang dibangunkan untuk pasaran global, Atto 3 telah menjadi kenderaan tenaga baharu (NEV) terlaris di beberapa negara termasuk Singapura, New Zealand, Thailand, Israel dan Sweden.

Setakat hari ini, BYD beroperasi di lebih 50 buah negara. Atto 3 muncul sebagai NEV terlaris di Israel selama sembilan berturut-turut dan ia kini merupakan kenderaan elektrik tulen paling laku di Thailand sehingga Ogos 2023.

Menurut BYD, pencapaian ini menggariskan pertumbuhan pengaruh syarikat itu dan kejayaannya dalam pasaran automotif di peringkat global.

Dibina menggunakan e-Platform 3.0, Atto 3  menampilkan bahasa reka bentuk ‘Dragon’s Face’ yang menggabungkan elemen kebudayaan China yang berabad lamanya dengan elemen global kontemporari.

Nadi utama Atto 3 sudah tentulah bateri Blade BYD yang menawarkan keselamatan dan jarak pandu yang jauh. Di Malaysia, Atto 3 boleh didapati dengan bateri berkapasiti 49.92 kWj untuk Standard Range dan 60.48 kWj untuk Extended Range, dengan jarak pandu sehingga 480 km.

Gabungan reka bentuk menonjol dan teknologi canggih ini membolehkan BYD merangkul pelbagai anugerah di peringkat antarabangsa termasuk 2022 New Zealand Car of the Year dan VAB Electric Family Car of the Year di Belgium.

Aspek keselamatan model ini juga tidak kurang hebatnya dengan penarafan lima bintang dari Euro NCAP.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved