fbpx

Nissan Navara Black Edition dengan gaya lebih rugged, dari RM134,800

nissan navara black edition 03

NISSAN Navara sememangnya sebuah trak pikap yang cukup segak dengan rupa petak bersegi. Untuk lebih gaya, Edaran Tan Chong Motor (ETCM) memperkenalkan pula Nissan Navara Black Edition baharu, dengan beberapa penambahan aksesori.

Diberikan pada varian VL dan V, Navara Black Edition didatangkan dengan pakej aksesori bernilai sehingga RM14,700, merangkumi:

  • Gril depan hitam berkilat
  • Perumah cermin sisi hita, berkilat
  • Fender dwi-tona
  • Perakam video digital (dashcam)
  • Plat pemijak kaki
  • Pelindung tangki bahan api
  • Pelindung penakung minyak
  • Filem tint V-Kool

Terdapat juga satu lagi pakej bernilai RM13,500 tetapi aksesorinya tidak sebanyak yang di atas. Varian V didatangkan dengan rim aloi hitam berkilat 17-inci manakala varian VL pula dikekalkan dengan roda aloi kemasan hitam dan digilap 18-inci.

Selain itu, Navara Black Edition turut dilengkapi dengan lampu LED quad projektor, lampu DRL berbentuk-C, visor pintu, dan tempat duduk kulit.

Kedua-dua varian VL dan V dikuasakan oleh enjin 2.5-liter common-rail diesel turbo YD25 yang menghasilkan 190PS dan 450Nm, dipadankan dengan kotak gear automatik 7-kelajuan.

Kuasa disalurkan ke semua roda melalui sistem pacuan 4WD kawalan elektronik Bersama Active Brake Limited-Slip Differential. Sistem ini juga boleh ditukar kepada 2WD menggunakan butang Shift-On-The-Fly.

Kedua-dua varian Nissan Navara Black Edition dilengkapi dengan enam beg udara, Vehicle Dynamic Control, Hill Start Assist, Hill Descent Control, Anti-lock Braking System with Electronic Brake Distribution dan Brake Assist sebagai ciri standard.

Selain itu, ia juga mendapat Intelligent Predictive Forward Collision Warning yang mengesan dua kenderaan di hadapan dan Emergency Braking serta Intelligent Driver Alertness dengan Intelligent Around View Monitor (Kamera 360°) bersama Off-Road Mode dan Moving Object Detection, Blind Spot Warning, Lane Departure Warning, Rear Cross Traffic Alert dan High Beam Assist.

Harga untuk Nissan Navara Black Edition adalah RM134,800 (varian V) dan RM146,900 (varian VL). Trak pikap ini sekarang berada di bilik pameran Nissan di seluruh Malaysia untuk dilihat dan pandu uji.

Anda yang membeli Navara Black Edition juga kana mendapat kad minyak bernilai RM800 jika anda membeli dan mendaftar kenderaan dalam bulan ini.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved