fbpx

Pos Malaysia terima 50 motosikal elektrik Modenas MEV-1

Pos Malaysia terima Modenas MEV-1 01

POS Malaysia Berhad telah menerima 50 buah motosikal elektrik daripada Motosikal Dan Enjin Nasional Sdn Bhd (Modenas) dan DRB-Hicom EZ Drive Sdn Bhd (AVIS).

Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Pos Malaysia Berhad, Charles Brewer berkata inisiatif ini merupakan penanda penting dalam komitmen berterusan Pos Malaysia terhadap kelestarian alam sekitar.

“Selain daripada jumlah keseluruhan 55 buah motosikal elektrik yang telah beroperasi di Lembah Klang, kami akan memobilisasikan 50 lagi motosikal elektrik Modenas ke negeri-negeri lain di Semenanjung Malaysia, termasuk Johor, Kedah, Pulau Pinang, dan Perak.

“Matlamat kami adalah untuk mempunyai sasaran 200 buah motosikal elektrik dan 143 buah van elektrik di seluruh Semenanjung Malaysia menjelang akhir tahun 2023,” katanya.

Sementara itu, Roslan Roskan, Ketua Pegawai Eksekutif Modenas menjelaskan bahawa MEV-1 mewakili inovasi dan penyelesaian mobiliti lestari serta melambangkan komitmen pengeluar motosikal itu untuk menyediakan alternatif pengangkutan yang mesra alam di Malaysia dan di luar negara.

“Dengan teknologi terkini dan reka bentuk yang elegan, MEV-1 melambangkan lonjakan yang signifikan ke arah masa depan yang lebih mesra alam bagi landskap pengangkutan negara,” tambah Roslan.

Mohd Syahrul Yusuf, Ketua Pegawai Operasi AVIS Malaysia pula berkata, “Dengan Pos Malaysia, kami bangga untuk menyumbang secara aktif kepada pengurangan jejak karbon di Malaysia. Terdapat potensi besar bagi kita untuk berbuat lebih baik untuk bumi ini dan kami ingin memastikan penggunaan bahan api dan pencemaran berkurangan, melalui penggunaan cara-cara inovatif untuk menggalakkan kecekapan tenaga.”

Pada awal tahun ini, Pos Malaysia melancarkan Pelan Hala Tuju Kelestarian pyang merangkumi pelan-pelan untuk mengurangkan jejak alam sekitarnya, dengan matlamat emisi karbon bersih untuk operasinya menjelang tahun 2050.

Sasaran kelestarian ini menunjukkan komitmen Kumpulan untuk menyokong usaha global dalam memastikan kenaikan suhu global adalah di bawah 1.5°C.

Lihatkan Ulasan (1)
  • Wow, awesome weblog layout! How long have you been blogging for?

    you make running a blog glance easy. The overall look of your website is magnificent, as
    neatly as the content material! You can see similar here dobry sklep

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved