fbpx

Toyota Corolla GR Sport dilancarkan dengan bampar lebih agresif, talaan suspensi – RM152,800

Toyota Corolla GR Sport 01

UMW Toyota Motor hari ini memperkenalkan satu lagi model GR Sport ke pasaran tempatan iaitu Corolla GR Sport. Sedan segmen C itu merupakan model Toyota keempat yang mendapat sentuhan GR Sport selepas Vios, Hilux dan Corolla Cross.

Seperti model-model GR Sport yang lain, penambahbaikan yang dibawakan oleh Corolla GR Sport terhad kepada aspek kosmetik luaran dan dalaman, serta talaan suspensi sahaja.

Pada bahagian hadapan, model ini boleh dibezakan dengan versi standard melalui rekaan gril atas dan bawah yang lebih sporty. Gril radiator pada bahagian bawah mempunyai motif honeycomb dan lampu kabus berbentuk bulat. Turut disertakan adalah pelindung pada bahagian bawah badan.

Pada bahagian sisi, penampilan model ini diserlahkan lagi menerusi kemasan hitam pada perumah cermin sisi dan rim aloi GR 18 inci yang dibalut tayar Dunlop SP Sport Maxx berukuran 225/40.

 

Di belakang pula, anda akan menemui lencana GR Sport pada bahagian but dan diffuser pada bampar.

Di dalam, terdapat tempat duduk dengan balutan kulit hitam yang dihiasi dengan logo GR pada bahagian perehat kepala, serta trim dan jahitan berwarna merah yang turut boleh didapati pada perehat tangan dan pintu.

Karpet dan butang penghidup enjin turut menampilkan logo GR.

Sebagai sebahagian daripada kemas kini untuk model tahun 2023, Corolla GR Sport juga mendapat panel instrumen digital berukuran 12.3 inci. Ciri ini juga terdapat pada varian 1.8G.

Dari segi prestasi, penyerap hentak, coil spring belakang dan bar penstabil pada gandar hadapan dan belakang ditala semula untuk pengendalian yang lebih mantap.

Selain daripada itu, enjin 2ZR-FE 1.8-liter empat silinder kekal standard dengan output sebanyak 139 PS dan 172 Nm. Ia digandingkan dengan transmisi CVT yang memacu roda hadapan.

Corolla GR Sport boleh didapati dalam tiga warna iaitu Red Mica Metallic, Platinum White Pearl dan Attitude Black. Harga jualannya bermula dari RM152,800, iaitu RM5,000 lebih tinggi berbanding varian 1.8G.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved