fbpx

Porsche dan Puma bekerjasama untuk kasut edisi khas sempena ulang tahun 911

porsche 911 puma 2023 01

PORSCHE akan menyambut ulang tahun ke-60 model 911 dengan sneaker edisi terhad. Ianya kerjasama antara Porsche Lifestyle Group dengan Puma, dan sneaker itu berasaskan 911 versi moden serta klasik.

Model pertama iaitu Retro Sneaker mengambil inspirasi Porsche 911 S 2.5 1972 yang tirus dan kecil. Ia dikemaskan dengan kulit lembut dan balutan suede, dan lidahnya mendapat jahitan berwarna merah.

Sneaker berwarna biru cerah ini juga menampilkan nombor 56, iaitu salah satu kereta bersejarah dari era itu. Bahagian berjaring pada lidah juga didatangkan dengan lencana Porsche 911 S/T, bersama logo “60 Years of Porsche 911” berwarna hitam dan putih.

Hanya 1,972 pasang Retro Sneaker akan dihasilkan seluruh dunia, dan setiap satu hadir dengan nombor siri khas.

Kasut kedua pula ialah Heritage Sneaker, yang diinspirasikan dari Porsche 911 S/T 2024. Jadi untuk sneaker ini, ia mempunya profil lebih moden.

Dengan warna biru/kelabu, kasut kulit lembut ini mirip kereta ulangtahun 911 S/T, manakala lapisan dalam kasut berwarna coklat cognac seperti kabin kereta.

Nombor 63 pada kasut ini merujuk kepada tahun kelahiran Porsche 911, dan hanya 1,963 pasang Heritage Sneaker ini akan dihasilkan.

Sama seperti Retro Sneaker, kasut ini juga didatangkan dengan logo “60 Yeas of Porsche 911” pada tag gantung, yang juga diperbuat dari kulit.

Porsche 911 S/T baharu merupakan versi lightweight untuk generasi 992 semasa dengan komponen dikongsi dengan GT3 RS dan GT3 Touring.

Kedua-dua kasut ini akan dilancarkan dalam acara pra-jualan khas pada 5 September depan.

Lihatkan Ulasan (2)
  • Greetings, There’s no doubtt that yokur blpog
    coulld bbe havging internet browser compaatibility
    problems. Whhen I lolok at your website in Safari,
    itt loks fikne however, if opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues.
    I simply waanted to give yyou a uick head up! Other
    than that, wonderful site!

  • Veryy nic post. I just stumbled uppn yur bkog aand wanted too ssay that I’ve relly enjoyed suring round yoiur blo posts.

    In any caae I’ll bee subscribing tto your rss fed andd I hopee you
    write agai soon!

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved