fbpx

Chery Malaysia siapkan kelompok pertama pemeriksaan pra-penghantaran di Kulim

Chery Malaysia PDI Line 01

CHERY Malaysia mengumumkan bahawa ia telah berjaya menyiapkan kelompok pertama Pemeriksaan Pra-Penghantaran (Pre-Delivery Inspection atau PDI) di kilang pemasangannya di Kulim, Kedah.

Pencapaian ini merupakan bukti komitmen Chery Malaysia terhadap kualiti dan pemasangan, selain penting bagi memastikan pengalaman pemilikan yang tiada tandingan untuk pelanggan mereka.

Menurut syarikat itu, penyepaduan prosedur PDI terus ke dalam barisan pengeluaran kilang pemasangan tempatannya (CKD) menandakan detik penting dalam usahanya untuk mendapatkan jaminan kualiti.

Dengan menjalankan pemeriksaan dan ujian yang teliti sebelum kenderaan meninggalkan kilang, Chery Malaysia
menyasar untuk menghantar kenderaan yang bukan sahaja memenuhi tetapi juga melangkaui jangkaan pelanggan.

“Kejayaan ini adalah kemuncak kerja keras dan usaha gigih kumpulan pemasangan Chery Malaysia di kilang CKD, kami akan terus berusaha untuk menetapkan standard industri baharu bagi memenuhi tahap kualiti antarabangsa.” kata Leo Chen, Naib Presiden Eksekutif Chery Malaysia.

Tambah beliau lagi, komitmen Chery Malaysia terhadap kualiti meliputi setiap aspek proses pembuatan dan pemasangannya.

“Kesediaan barisan pengeluaran dan pemasangan untuk PDI adalah bukti perancangan teliti serta bukti pelaburannya dalam teknologi dan proses termaju.

“Penambahan PDI dalam proses pengeluaran CKD mengukuhkan kedudukan syarikat sebagai jenama yang semakin meningkat dalam industri automotif Malaysia. Inisiatif ini sejajar dengan misi Chery Malaysia untuk menetapkan standard baharu bagi kualiti, keselamatan dan kepuasan pelanggan,” kata Chen.

Lihatkan Ulasan (0)

Tinggalkan Balasan

Alamat e-mel anda tidak akan disiarkan.

Sebuah saluran digital automotif dari Malaysia. Engear menyajikan penggemar industri permotoran tempatan dengan rancangan video berkualiti tinggi, padat dengan infomasi terkini.

2023 © ENGEAR TV | All Rights Reserved